FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   HVAC näyttö pimeni (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=16468)

Juhatee 25.07.2010 17:17

HVAC näyttö pimeni

Tästä on varmaan juttua aiemminkin, mutta haku ei jostain syytä ollut suosiollinen.

Ilmastoinnin näyttö toimi syksyllä heikosti ja nyt on kokonaan pimeänä. Ohessa kuva aparaatista. Sen alareunassa on sellainen "palanut piste" joka näyttää epäilyttävältä. Onko ehdotuksia elvyttämiseksi?

www.tapanen.net/HVAC.jpg

veppe 26.07.2010 00:13

Tuosta noin (kolmas postaus, eli mun oma reply):

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=9649

Ittellä sain pikkuvaivalla kuntoon... olis pitänyt vain laittaa jo aikaa sitten, eikä kärsiä pimeästä näytöstä :p

Edit: Ja taisin jenkkifoorumilla (tahi täällä) törmätä myös noihin mustuneisiin näyttöihin, mutta muistaakseni se ei vaikuttanut toimintaan. Eli pitäis tulla kuntoon juottamalla ne vastukset kiinni. ;)

CC-5 26.07.2010 09:27

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Tästä on varmaan juttua aiemminkin, mutta haku ei jostain syytä ollut suosiollinen.

Ilmastoinnin näyttö toimi syksyllä heikosti ja nyt on kokonaan pimeänä. Ohessa kuva aparaatista. Sen alareunassa on sellainen "palanut piste" joka näyttää epäilyttävältä. Onko ehdotuksia elvyttämiseksi?

www.tapanen.net/HVAC.jpg

Mulla oli samanlainen kontakti palaminen lasin sisäpuolella,kontakti käpälä oli hitsautunut lyhyeksi,,,mahdoton tehtävä kun ei lasia saannut purettua.:confused:

Armat 26.07.2010 10:11

Quote:

www.tapanen.net/HVAC.jpg

Siinä Veppen laittamassa linkissä on kuva, missä on kortilla komponentit (241).
Minulla oli kahdessa komponentissa (241) juotos irronnut, ei huomannut vasta kun laittoi kolvin kärjen toiseen päähän niin komponentti irtosi. Ei näkynyt silmämääräisesti eikä kylmäsprayllä. Näytössä on myös samanlainen musta alue. Minulla se ei vaikuta näyttöön.

VetteMan 26.07.2010 11:12

Tuo tyyppisessä näytössä on mun mielestä aina tuo musta täplä.
Ilmeisesti liittyy jotenkin valmistustapaan ja siinä tapahtuvaan tyhjiöintiin.

Macho 26.07.2010 11:24

Joo nähnyt kanssa täpliä

Juhatee 26.07.2010 12:15

Tänkjuu.

Täppäilin kolvilla nuo ohjeen nipukat ja nyt näyttö toimii.

Pitää vielä käydä elektroniikkapuljussa hakemassa näppäimien polttimoita kun 4 kpl näyttäisi olevan pimeänä.

Juhatee 26.07.2010 20:10

Erotiikkakaupassa oli 80mA polttimoita ja alkuperäiset ovat 70mA. Vaihdoin varmuuden vuoksi kaikki. Oli muuten pirullinen homma. Sain turattua vaihtoon varmaan 3 tuntia! Polttimoita on 14 kpl. Minulla ei ollut tinaimuria, se olisi nopeuttanut hommaa jonkin verran.

Samalla tutkin miksi mikään takavalo ei pala. Tarpeeksi tutkittuani huomasin ettei missään lampussa ollut polttimoa:oops: No nyt sekin on kunnossa ja sumuvalonkin sain venkoiltua helman taakse piiloon.

Juke 26.07.2010 22:52

Quote:

Samalla tutkin miksi mikään takavalo ei pala. Tarpeeksi tutkittuani huomasin ettei missään lampussa ollut polttimoa:oops:

Tää on niiiiin tuttua :rolleyes:
Aina tulee lähdettyä vaikeimman kautta kaikissa remonteissa, vaikka "vika" usein onkin siellä helpoimmassa paikassa :oops: :oops:

Toxic Flame 26.07.2010 23:10

Quote:

Samalla tutkin miksi mikään takavalo ei pala. Tarpeeksi tutkittuani huomasin ettei missään lampussa ollut polttimoa:oops: No nyt sekin on kunnossa ja sumuvalonkin sain venkoiltua helman taakse piiloon.

Eikait ne sieltä itsekseen oo lähtenyt kävelemään?

All times are GMT +3. The time now is 13:44.