FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Onko kukaan asentanut coilovereita? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=16920)

Wessi 07.10.2010 20:29

Onko kukaan asentanut coilovereita?

Melkein minuutin jaksoin etsiä vanhoista ketjuista :oops:
Mutta onko kukaan laitellut C4:een coilovereita? Siis palstalaisista, tai edes suomalaisista.

Chrome 07.10.2010 20:32

Onhan noita muutamilla....

nimim. Juzzi varmaan kertoo kokemuksistaan omien coil-overeidensa kanssa. Myös Juzzin tallikaverin C4:stä löytyy coil-overit, mutta herra ei taida hirveesti täällä kirjoitella....

heimo huima 07.10.2010 20:51

Paketissa oottamassa asennusta fx3 coil over satsi.

Wessi 07.10.2010 20:59

No mutta hienoa! Miten edessä yläpään kiinnitykset? Katsurin kanssa katseltiin miten asettuisi. Arveli, että alkuperäiset iskarin kiinnikkeet eivät kestäisi vaan tilalle pitäisi laittaa vahvemmat. Ne on helpohkoja hommia, mutta miten vakuuttaa viranomaiset niiden kestävyydestä? Pitäisi olla kuulemma laskelmia.

heimo huima 07.10.2010 21:17

Enemmän oisin huolissaan takaiskarin alakiinnityksen kestävyydestä.
Tohon on saatavilla umpijöötistä koneistetut osat, jotka mulla vielä hankkimatta.

Wessi 07.10.2010 22:51

Quote:

Originally Posted by heimo huima
Enemmän oisin huolissaan takaiskarin alakiinnityksen kestävyydestä.

Nooo en minä ole huolissani mutta katsastajasedät... Silloin katseltiin ohimennen vasta etupäätä. Kertoilivat, että kun jousen kantama kuorma siirretään iskarin kanssa samaan pisteeseen, niin ei varmaankaan tehtaan pelkälle iskarille tekemä kannake jaksa kaikkea ottaa vastaan. Pitäisi siis vahvistaa. Ja tietenkin sen lisäksi vielä pitäisi laskelmilla vakuuttaa viranomaistaholle, että vahvistus on riittävä. Vai onko minua (taas) viilattu linssiin?

juzzi 08.10.2010 09:44

Quote:

Originally Posted by Wessi
Nooo en minä ole huolissani mutta katsastajasedät... Silloin katseltiin ohimennen vasta etupäätä. Kertoilivat, että kun jousen kantama kuorma siirretään iskarin kanssa samaan pisteeseen, niin ei varmaankaan tehtaan pelkälle iskarille tekemä kannake jaksa kaikkea ottaa vastaan. Pitäisi siis vahvistaa. Ja tietenkin sen lisäksi vielä pitäisi laskelmilla vakuuttaa viranomaistaholle, että vahvistus on riittävä. Vai onko minua (taas) viilattu linssiin?

Pelkkää lässytystä....hivenen muutosta olen itse tehnyt alkuperäisiin kiinnikkeisiin, mutta ihan varsinaista vahvistusta en.
Tallikaveri on sitten muuttanut koko kiinniketyypin tapista lenkkiin.

Ihan miten kukin haluaa itse tehdä...omalla on nykäisty ringillä 240km/h Fuchsröhreen niin että jousitus on pohjassa ja p-putket tekee kivan kipinäsuihkun takanatulijoille "kevyestä kosketuksesta" ilman ongelmia...

Jenkeissä joku oli ajanut c4:lla (coil overit) motarirampista pellolle reippaalla dukes of hazzard hyppäyksellä joka esim hajoitti kaikki vanteet.. ja orkkis kiinnityspisteissä ei ollut havaittavaa muutosta tärskystä.

Itseä ei todellakaan huoleta kiinnityspisteen kesto runkoon vaan enemmänkin coil-overeiden "lukitusprikkan" kesto itse iskarissa...vain 0,5mm lukitusrengasuran varassa on koko kulmapaino...kummastako luulet että ensin prakaa?

Toki jos haluaa tehdä muutoksesta "virallisen" eli jonkun muun virallisen tahon hyväksymän niin asia mutkistuu aikalailla...ja tavallaan aiheesta...vastuu muutoksen kestosta siirtyy silloin rakentajalta hyväksyjälle.

Muistaakseni -88/-89 alkaen muuttui tuo iskari"tolppa" vahvemmaksi jo tehtaalta ja (mielestäni) kestää sellaisenaan jo hyvin.

Juza

Pappatunturi 08.10.2010 10:19

Laita kiinni ja jatka ajelemista. Miksi ihmeessä katsastausmieheltä pitää kysyä mielipidettä jousien vaihtoon? Ja jos ylipäätänsä pitää, riittää kun sarja on tarkoitettu ko autoon. Jos tulee haluja jotain kiinnikkeitä vahvistaa niin vahvista- mutta ÄLÄ mene siitäkään katsurilta kysymään. Eivät voi antaa mihinkään siunaustaan ilman jotain rakenne/lujuus/ym löpinöitä jolla pesevät kätensä mikäli jotain sitten sattuisi.

Wessi 08.10.2010 23:03

Jep! -88 mallissa on isompi ja varmaan myös tukevampi yläpään kiinnitys. Mun -87:ssa on vielä se pienempi malli johon on vaikeampi mahduttaa iskaria kummempaa. Eli kiinnitys menisi joka tapauksessa uusiksi. Suunnitteluasteella tässä vielä ollaan eikä ainakaan ensi talven projekteihin tämä homma kuulu.

Kiitos kommenteista ja kokemuksista!

All times are GMT +3. The time now is 03:43.