![]() |
Säätö koulutus 2011
Kesän olen nyt koittanut HP Tunersin käyttöä opetella ja jotain pintaraapaisua ehkä asiasta tiedänkin. Mutta olen huomannut, että mitä enemmän softaan ja auton säätöihin perehtyy niin sitä vaikeammaksia asia menee.
Viime keväänä kun hommasin HP Tunersin softan, olin vähän huuli pyöreänä. Mutta kun Pekka Berkeles opasti minua muutamana viikonloppuna, niin alkoi tulla uskallusta softalla tehtäviin muutoksiin. Ja itselläni kesän kokeilut on tuottaneet tulostakin lisääntyneen tehon muodossa. Nyt kun HP:n softia on ilmestynyt kesän aikana useammalle alan harrastajalle, tuli mieleen, että jos järjestettäisiin keväällä säätö koulutus viikonloppu. Lähinnä käytäisiin läpi HP Tunersin ominaisuuksia ja mitä sillä voin tehdä auton säätöjen muuttamiseksi. Muutamalle kaverille olen asiasta olen puhunut ja innostusta olis. Opettajaksi on lupautunut Pekka Berkeles. Mikäli kiinostusta löytyy, koulutukseen pitäisi saada vähintään 5-6 innokasta opiskelijaa:D Luonnollisesti koulutus ei ole ihan ilmainen, mutta kukaan ei tällä rahasta. Maksettaisiin vain porukalla Pekalle opetuksesta. Koulutus voisi olla esim. lauantai-sunnuntai päivät. Se että riittääkö yksi viikonloppu niin en tiedä?? Pekka arveli että olis hyvä pitää jatko kurssi myöhemmin. Koulutus ei olisi ihan otsa rypyssä istumista, illalla vois vaikka pikkasen istua iltaa, saunoa ja vaikka virittää virtuaalisesti koneita. Ajankohta olisi mielellään hyvin alkukeväästä. Paikkakin on vielä auki, mutta Pekan kanssa juteltiin että esim. meillä Utissa voisi pitää koulutuksen, olisi koulutus tilat, majoitus ja talli käytössä mahdollisiin muutoksiin. Samoin olen kysynyt yhdeltä yrittäjältä, että josko hän sponsoroisi meille siirrettävän Dynon viikonlopuksi käyttöön. Näin voisi kokeilla säätöjen vaikutusta autoon. Eli jos halukkuutta olisi, niin aletaan touhuamaan asiaa. -- |
Jep! hyvä juttu, olen mukana tukiopetuksessa.
|
Halukkuutta tuntuu olevan.
Alustavasti ilmoittautuneita on 8 henkilöä. Nyt vaan suunnittelemaan asiaa, ajankohtaa ja heittäkää ideoita ilmaan. -- |
No eihän tuolta oikeen voi poiskaan jäädä, vaikkei (vielä) C5:sta ookkaan. Vai onko etusijalla C5:sen omistajat? Eikai kaikki esim. 163 halukasta kuitenkaan mukaan mahdu?
|
Quote:
Mukaan vaan. täytyy, joo ei ihan 163 ekaa mahdu. Joku reilu 10-15 äijää vois olla passeli. -- |
Mukana!!!:study: Hemmetin hyvä idea Tomas ja Pekka!
|
Tuonne vois kyllä mielellään tulla takapiruksi (ainakin offtopic-saunakeskusteluihin) mukaan, vaikka noi C5:n säätämiset onkin ihan norjaa/hepreaa. Jos siis aikataulu vaan natsaa.
|
pitäis varmaan ottaa osaa :-k
|
Mäkin voisin tulla mukaan vaikka noin tuoretta kalustoa ei itsellä olekaan.
Siis jos huolitaan mukaan... |
Quote:
Jep niin pitäis.. No katsellaan sitten lähempänä.. Jos sattuisi polun varrelle.. Aika kaukana on kirjaimellisesti. Huippu idea kyllä! |
| All times are GMT +3. The time now is 10:29. |