![]() |
Huollatko autosi itse vai huollatatko muualla?
Eli, ihan perus huoltoja öljynvaihdot, tulpat, suodattimet yms. Missä vaiheessa turvaudut ammattilaisen apuun? Vai syntyykö kaikki kotitallissa? Missä huollatte Vettenne? Metrossa? Finnvettessä? Paikallisella huoltoasemalla? Pärnäsen korjaamolla? Itse koitan tehdä kaiken itse, kuitenkaan siinä aina onnistumatta! :wink:
|
No itse tietysti!
Ammattilaiselle viedään sitten ne osat, joita ei osata itse korjata. Esim. tukivarsien puslat laitatin Finnvettessä. Mittarit korjautin jenkeissä, kannet tehtiin Vantaan moottorikoneistamossa jne. Yllättävän hyvin tavallinen tallustaja osaa korjata näitä museovehkeitä, kun on sopivaa lähdekirjallisuutta tarjolla (AIM, Shop manuals jne.). Ja tietysti netti helpottaa tiedonkeruuta kummasti! |
niin paljon itse kun pystyy.
|
Quote:
Itse niin paljon kun vaan pystyy, esmes puslatkin meni itse vääntämällä, kyl kaiken saa tehtyä mutta aikansa se ottaa ja erikois-työkalut joutuu ostamaan. Shop manual on kyllä ollut kultaakin kalliimpi, ja tää foorumi tietty. :) |
No öljyt kyllä oon vaihtanu ite. Corvettesta puheen ollen kaikki muukin on tullu tehtyä ite. Tosin paljoo ei vielä oo kerenny kun auto on ollut vasta vuoden. Viime talvena jarrut käytännössä uusiksi ja taka tukivarsi remppa. Ja pikku mittarit VDO;ksi. Plus jotain muutakin. Jarru dynossa piti käyttää kaverin pajaa kun en itse omista moista vehjettä.
Ja sama paja tekee käyttikseen kaikki hankalat rempat. (= kalliit) |
Ite tulee rempat ja huollot tehtyä niin pitkälle kun mahdollista.
Tähän mennessä laatikkorempan olen jättänyt ammattilaiselle. |
Kaikki pyritään tekemään itse :roll:
|
Kaikkea ei missään tapauksessa tule tehtyä itse. Kavereiden kanssa on kiva kipata kori lonkkua ja tehdä yhdessä :D
|
Mahdollisimman paljon teen itse. Tosin näin vähemmän harastaneena pitää joskus turvautua viisaampien apuun, siinä mielessä että kysytäään joltain miten homma hoituu ja tehdään sitten itse ankarasti kiroillen... :lol: Tekemällähän sitä oppii... :wink:
|
Peruskuviot itse, koneenvaihdot Säyneisissä,puutumisen oireet varttimaililla ensi talvena kotitallissa... :lol:
|
| All times are GMT +3. The time now is 14:53. |