FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Alustassa jotain irti/irtoamassa (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18547)

vausti 21.08.2011 20:00

Alustassa jotain irti/irtoamassa

Kävin eilen aika kuoppaisella hiekkatiellä ajalemassa ja tänään huomasin, että alustasta (mielestä keulan puolelta) kuuluu outoja ääniä. Kun ajan pieneenkin töyssyyn niin kuuluu kolinaa, ihan niinkuin jotain olisi osittain irti. Välillä kuuluu myös helinää ja kitinää samasta paikasta. Auto on vuosimallia 2001. Auto kiihtyy, kääntyy ja liikkuu mielestäni täysin normaalisti. Koitin kurkkia auton alle, mutta en nähnyt, että mikään roikkuisi tai olisi irti. Ihan heti en pääse nostamaan autoa ylös, jotta pohjan näkisi kunnolla. Onko porukalla hyviä arvauksia viasta? :confused:

kipi79 21.08.2011 20:51

Quote:

Originally Posted by Puman
Iskarit ottavat pohjaan? Kuluvia osiahan ne(kin) ovat kuten koko auto.
Uudet Konit alle, niin eiköhän lopu kolinat.

Onkohan se vika oikeasti iskareissa jos ne pohjaisivat?

Missäs kunnossa vakaajien päiden kiinnikkeet on?

Kuuluuko kolinaa silloin kun ajat molemmat etupyörät samaan aikaan töyssyyn vai vain silloin kun etupyörät osuvat monttuihin eri aikaan?

vausti 21.08.2011 21:17

Mielestäni kummassakin tapauksessa kuuluu kolinaa. Eli jos vain toinen pyörä osuu monttuun tai molemmat samaan aikaan. Kolinan kuulee parhaiten kun ajaa ihan pieneen epätasaisuuteen. Tällöin auto ei edes paljoa heilahda, mutta kolina kuuluu. Itse en ole koskaan nähnyt auton pohjaa, joten en kyllä tiedä missä kunnossa se on.

Juke 21.08.2011 22:22

Syitähän voi olla tosi monia.

Mulla kolisi pakoputkien takasillan ylitykset vetareihin kun oli perämurikan kaks pulttia löysällä sieltä murikan alapuolelta. Takaahan se tässä tapauksessa kuului.

Vakaajan puslat, tukivarsien puslat, melkein mikä tahansa pulttikiinnitys löysällä...
Montun päälle tai nosturille vaan retuuttamaan, niin kyllä se syy sieltä selviää.

Iskarien pohjaamisesta ei oo kysymys, se nyt on varmaa, mutta onhan noita tapauksia, että iskareista on sisältä jotain irronnut, siitä vois tulla kolinaa.

Toxic Flame 22.08.2011 03:09

Siellä voi olla ihan mitä vaan irrallaan / paskana, vain mielikuvitus asettaa rajat. Auto ylös ja silmä käteen ota. Jos tuollaisen kolinadiagnoosin perusteella ostaa ekana iskarit, sitten kallistuksenvakaajat ja vaikka koko alustan puslasetin niin vika se saattaa olla vaikka luukkulampun laakeroinnissa taikka hanskalokeroon jäänyt lukkomutterin avain. ;)

Wormie 22.08.2011 10:05

Kuinkas herkkiä noissa on koiranluut katkeamaan?

Juhatee 22.08.2011 10:45

Quote:

Originally Posted by Wormie
Kuinkas herkkiä noissa on koiranluut katkeamaan?

Ne alkuperäiset muoviset katkeilevat ilmeisesti useinkin.

Jarmo79 22.08.2011 12:08

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Ne alkuperäiset muoviset katkeilevat ilmeisesti useinkin.

Mulla ei takaa pysynyt toiselta puolelta koko nivel kiinnityksistään, kun auton tunkkasi ylös oston jälkeen. Oli jopa tällaiselle poropeukalolle alle kahden tunnin homma vaihtaa molemmat puolet tunkkauksineen (joka vaati vielä kikkailuja, että tunkki mahtui alle) :)

myky 23.08.2011 08:55

Suosittelen tarkistamaan sen syylärille menevän ilmanohjain spoilerin. Minulla oli se eilen osittain irronnut ja onneksi sattumalta huomasin sen muiden hommien lomassa. Kun sitä liikutin edestakaisin, se roikkui irti. Vaijerit olivat menneet poikki, eikä vetojouset pitäneet ilmanohjainta enää paikallaan.

niklas83 23.08.2011 15:43

koiranluut luultavasti ihan väljät. ainakin jos enemmän ajettu. mulla oli 160tkm ihan väljät

All times are GMT +3. The time now is 08:41.