FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Tuulilasin liimaus (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=19237)

Tohtori M. 01.01.2012 21:15

Tuulilasin liimaus

Morjensta

Tästä lienee jo ollut juttua, mutta kun ei vaan löydä...

Elikäs, millä mömmöillä / miten olette laseja liimailleet?

Janne M.

Tuomas 01.01.2012 21:27

Quote:

Originally Posted by Tohtori M.
Morjensta

Tästä lienee jo ollut juttua, mutta kun ei vaan löydä...

Elikäs, millä mömmöillä / miten olette laseja liimailleet?

Janne M.

Würth tuulilasiliima, soveltuu muutenkin kaiken liimaamiseen mikä pitää tosissaan saada kiinni..

Tohtori M. 01.01.2012 21:58

Semmosta olen jostakin lukenut, että koska tuo koppa on vetelä, niin lasia ei saisi liimata oikeen pirusti kiinni, vaan pitäis käyttää alkuperäisenkaltaista koiranpa**aa... Vaikka eipä noi liimatkaan taida täysin kovettua.

zz-2 01.01.2012 22:08

Kyllä tuo alkuperäisen kaltainen kuulostais hyvältä idealta. Joku lämmitettävä lasi liima ei vaikuta hyvältä idealta, no semmosta tuskin kukaan kaupasta tarjookaan.

KapaTheMan 01.01.2012 22:56

Itte käytin aikoinaan 3M:n lakunauhaa. oli helppo laittaa ja ainakin toistaiseksi toimi. Sillon hain sitä tosta ylöjärven Shellin vierestä, mut paikan nimee en enää muista.

Sharkou 01.01.2012 23:07

Quote:

Originally Posted by corvettemies
Itte käytin aikoinaan 3M:n lakunauhaa. oli helppo laittaa ja ainakin toistaiseksi toimi. Sillon hain sitä tosta ylöjärven Shellin vierestä, mut paikan nimee en enää muista.

Voinen vahvistaa tuon. Oli ainakin viimeviikolla vielä paikallaan. Puolikas paketti löytyy verstaalta :p

Nim. merkillä: Auton nykyinen kuskaaja :driving:

Tuomas 02.01.2012 08:18

Quote:

Originally Posted by zz-2
...lämmitettävä lasi liima ei vaikuta hyvältä idealta...

Mitäs tämä tämmöinen liima on??

Kori vetelä? Vai Runko? Eikö nimenomaan lasin kunnolla liimaaminen jäykistä häkin rakennetta? Mun järjen mukaan?

Oli miten oli mutta mulla eri tulisi mieleenkään kiinnittää lasia millään muulla kuin kunnollisella tuulilasin liimaamiseen takoitetulla liimalla..

progress 02.01.2012 08:55

Sillon kun seiskaneloseen pistettiin uutta lasia paikoilleen pohjatöiden jälkeen käytettiin SIKA-tuotemerkin lasin liimausainetta, siinä se liima-ainemassa pursotettiin sellaisena "pyramidipötkönä" että no matter what se koskettaa lasia (kuulema common virhe on pursottaa tavara väärin). Lasia kiinnittämässä oli ammattiäijä mukana, joka muuten liimausaineen valitsi.

Ainakin oman omistajuuskauden ajan tuo lasi pysyi paikallaan ja kuosissa..?

Mulla on aika vahva usko SIKA-tuotteisiin.

zz-2 02.01.2012 09:52

Quote:

Originally Posted by Tuomas
Mitäs tämä tämmöinen liima on??

Kori vetelä? Vai Runko? Eikö nimenomaan lasin kunnolla liimaaminen jäykistä häkin rakennetta? Mun järjen mukaan?

Oli miten oli mutta mulla eri tulisi mieleenkään kiinnittää lasia millään muulla kuin kunnollisella tuulilasin liimaamiseen takoitetulla liimalla..

Lämmitetävä liima oli vaan keino saada auto ajoon nopemmin kun "tavallisella" liimalla. Normiliima vaati sen vuorokauden, noilla tais saada auton ajoon samon tein.
Kyllähän se lasi on jäykiste, ollu n30 vuotta ja liima on jäykkää. Sen sijaan (luulen) c3;a suunnitellessa se on vaan ollu kiinnitys tapa muiden joukossa (uusi sellainen??).
Kunnon liima lienee auton iästäkin hiukan kiinni. C3ssa se musta butuulinauha on varmaan toimiva ratkaisu koska näin se on alun pitäenkin ollu. C4 ja uudemmat menee sitten uudemman ajan jäykillä liimoilla vaikka silla lämmitettävällä pika liimalla. Merkillä ei liene mitään väliä. Pohjuste pitänee noihin läittaa vielä nykyjäänkin, ainakin korin puolelle jos siinä ei ole vanhaa liimaa.

Macho 02.01.2012 13:53

Viimekesänä kun laitatin yhteen autoon tuulilasin, muistaakseni wurthin liima pursotettiin pyramidin muotoon korin päälle sitten lasi päälle. Liimaaja kertoi että aktivaattori on valmiina uuden lasin sisäpinnassa liimasauman kohdalla. Kahden tunnin päästä ajelin pois.

All times are GMT +3. The time now is 09:10.