![]() |
Bilstainien säätö?
Olen kuullut että bilstaineja pystyy eräät firmat säätämään uudestaan,sisään/ulos tuloja/virtauksia.. onko kellään mitään kokemuksia että mitä kannattas tehdä kun musta on tuntunut kovemmassa vauhdissa olevan aika letku ajettava.
|
Quote:
Rallysystems/Kittelä on paikka jossa noita shimmauksia tehdään. Oon yhdet Bilsteinin iskarit ralliautoon joskus shimmauttanut. Uudet Bilsteinit saattaa maksaa vähemmän kuin shimmaus, mutta shimmauksella saa tietysti juuri haluamansa ominaisuudet iskareille :-k Siis tuolla; http://www.rallysystems.com/Finnish/Etusivu.html |
Jep sama firma minne oon noi iskarit viemässä(kaveri on siellä duunissa). Mutta paljonko mä niitä kiristäisin? 100% ???
|
Ymmärtääkseni on ihan sama miten nuo säätää. Venäläinen sananlasku: kakasta ei tule suklaata.
|
No niin...nyt on bilsut purettu autosta pois. merkkasin tussilla suojamuovien alareunan tussilla mikä korkeus on auton ollessa maassa. Sitten lattiaa vasten painoin ne pohjaan,meni vaan 3-4cm!!!!! Ok,suoja muovit pois ja tutkimaan,siellä varren juuressa oli semmoinen 2cm kumirinkula siis sen suojamuovin alla,ja se oli ihan paskana eli oletan että nää on pohjannut ja monta kertaa. Auto on siis jonkun verran madallettu.Ei siis tunnu riittävän bilsuissa sisään joustoa jos on madallettu.Ja ei siis varmaankaan mikään ihme jos kovemmassa vauhdissa on levoton ajettava jos kerran pohjaa!! Viedään tutkittavaksi ovatko muuten jo ihan paskana.
PS.Ja hyllystä löytyy orkkis etu sähköiskari ja kun vertasin niitä pohjaan painettuna, NIIN orkkis iskarit menee noin 4cm lyhyemmäksi. Ja bilsujen tyyppi nro on etu F4-BE5-2975-HO ja taka F4-BE5-2976-HO. |
Sinuna en käyttäisi rahaa niiden tutkittamiseen ammattimiehellä, kun niitä ei kuitenkaan kannata takaisin asentaa väärän liikeradan vuoksi.
|
Quote:
Itte tein jotain samansuuntaisia havaintoja. Toimii jos ei madalla liikaa, mutta jos pistää tappiin alas, niin ongelmia alkaa tulla. Pittää vissiin nostaa perä ylös 80-luvun malliin. -- |
Coiloverit vois toimia parhaiten , tuosta poikittaisesta kuitujousesta tulee löysä kun madaltaa,,Coilovereilla se jousi poistuu kokonaan yleensä,,,
|
Quote:
Ei se jousi muuta asentoaan eikä siten jäykkyyttäänkään..? |
Kyllä mun vetestä tulee paljon löysempi (lulla) yli 200km vauhdissa ,verrattuna orkkis säätöihin,,voinhan olla väärässä? mutta selitäppäs se kun nostan perseen ja keulan vakiokorkoon konttorin j-dynöa varten niin auto on jämäkkä eikä lulla,vai onko niin ettei vakio iskari toimi liian pienellä liikeradalla. Coilovereiden toimintaa madallettuna en tunne . Tomas varmaan vois kertoa että onko toi mun auton lulla ilmiö iskareista kiinni kun on samat vanteet+kumit+stance
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:14. |