FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Mikon talvipuuhastelua (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=19346)

MikkoM 23.01.2012 23:16

Mikon talvipuuhastelua

Meikäläinen vietti tuossa ohimennen nelisen vuotta opintojen parissa ja tämä tietysti haittas hieman harrastamista. No toki jotain pientä piti puuhastella sinäkin aikana(eli tuhlata kesärahat) esim. C5 etujarru/vanne&rengas hommiin jne. pientä.

No, viimesyksynä sitten alkoi tapahtua toden teolla kun kaverilla kaydessäni kolhaisin kuumehoureissani vetten oikeaa kylkeä ja sen seurauksena sian pari pientä murtumaa kuituihin.
No yhteyden otto vakuutusyhtiöön ja auto arvioitavaks(omasta kaskosta). Vakuutusyhtiö antoi myönteisen päätöksen ja maalarin kanssa sovittiin että puran itse auton ja poistan maalit.
Alkutalven vapaa-ajat kuluikin "mukavasti" pendelöidessä iltaisin ja viikonloppuisin 60km päähän tallille purkamaan autoa.
Puskureiden, tiivisteiden, kylkilistojen ym. hilppeiden irroittamisen aikana vaihdoin siinä sivussa lämmityslaitteen kennon(joka ei ollut ihan niin paha rasti mitä täältä lukiessa pelkäsin).

Purkuhommissa meni kyllä aikaa ja paljon.
Noin 98% työstä(lukuunottamatta maalarin osuutta) olen tehnyt itse ja yksin ja täytyy sanoa että monen monta kertaa haaveilin edes pienestä avusta tai parista lisäkädestä.
Sitäpä en sitte tiedäkään että kuka tämän kasaan saa tai milloin ajetaan vain myynkö osina pois koko roskan:rolleyes:

Ja kuten niin usein käy lähti mopedi hieman lapasesta mullakin. Bulldogsin avustuksella pitäis(?) uudelta mantereelta olla tulossa sisämattosarja ym. pikkusälää kuten korin tiivisteitä ja sen sellaista, kiitos siitä. Sisustan purkamisen yhteydessä laitetaan myös lisä äänieristystä.
Myös Sevy.8:lle iso kiitos avusta jo etukäteen.

Maalipinnan kanssa kävi sinänsä tuuri että maali irtosi isolta osin lämmittämällä ja reipimällä(heti kun teippiä). Autoa näky olevan maalattu aikoinaan useaankin eri kertaan jos jonkinlaisella maalilla. Poistin itse maalit jotka irtos kohtuudella ja hionta hommat jätin suosiolla maalarille.
Puskurit, sivupeilit, lampunluukut ym. odottaa vielä soodapuhallusta.

Yksi "vapaaviikonloppu" meni etupään puslajumpassa, eli autoon vaihdetaan hyperflexin uretaanipuslasarja. Takapää jumpataan tuonnempana keväällä.
Myös perävälityksen vaihtoa olen haaveillut(2,73->3,07), mutta sopivaa murikkaa ei ole vielä löytynyt järkihintaan.

Välillä alkoi maalauksen omavastuu jo kylmäämään, koska silloisen työsuhteen oli määrä päättyä 31.1.2012. Mutta "extempore" kutsu naapurifirmaan työnjohtotehtäviin pelasti tämän projektin:rock: Tosin maalauksen hintaa en tiedä vieläkään...

No, viikko sitten (14.1.2012) sain viimein hylsyn maalarille ja tietysti sovittiin että auto maalataan yli asti ja mä koitan maksaa ylimenevän osuuden. Reijolle iso kiitos kuljetuksesta!
Tänäpäivänä käväisin maalarilla katsomassa kun ovet ja konemuovi olivat saaneet uuden pinnan. Tuomaksen tasoiseen viimeistelyyn ei tässä yritetäkään, mutta aivan kelpo pintaa oli maalari tehnyt. Pari pientä roskaa oli maalin sekaan joutunut, mutta eiköhän niistä selvitä!
Maalarina toimii eräs Corvettejen kanssa enemmänkin puuhastellut vanhempi herrasmies, joka on ajanut mm. kilpaa vettellä aikoinaan... Ken tietää vaan ei kerro.

:worthless
Joten TÄTÄ klikkaamalla pääsee kuvablogiin ihmettelemään lisää.
Nyt en jaksa/ehdi/viitsi linkitellä kuvia tänne, joten kuvablogiin koitan latailla lisää silloin tällöin(sivulla 2 lisää kuvia).

VetteMan 23.01.2012 23:21

Koita saada kesäksi nippuun!
Pienestä projektista saattaa tulla joskus vähän isompi projekti :D

hateju 23.01.2012 23:30

ai ai hienolta näyttää:cool: :cool: :cool:
on siellä vain ahkerasti puuhailtu:D

myvette 25.01.2012 12:16

Otettiinko maali pois kokonaan jollain poisto aineella?

topi sorsakoski 25.01.2012 14:31

Kyllä tuo pitäis virittää.:rolleyes:

MikkoM 25.01.2012 16:09

Quote:

Originally Posted by myvette
Otettiinko maali pois kokonaan jollain poisto aineella?

Ei otettu kun ei uskallettu(eikä maalari nähny sitä tarpeelliseks). Ensin rapsittiin alkuperäiselle maalille mistä lähti ja loput hiottiin, uusi maali vedettiin alkuperäisen maalin/gelcoatin päälle.

Quote:

Originally Posted by topi sorsakoski
Kyllä tuo pitäis virittää.:rolleyes:

Niin varmaan pitäis, mutta kaikkea ei pysty yhden talven aikana tehdä ja toisaalta museo iässähän tuo alkaa olla;) .

Macho 26.01.2012 15:32

Oletko koskaan pessyt tuota painepesurilla?

sevy.8 26.01.2012 15:55

Kuriiri saapunut maahan :D

MikkoM 26.01.2012 16:08

Quote:

Originally Posted by Macho
Oletko koskaan pessyt tuota painepesurilla?

Olen. Kumma kyllä on sen kestäny. Kuin niin?

Quote:

Originally Posted by sevy.8
Kuriiri saapunut maahan :D

Mäpä soittelen sulle:rock:

Macho 26.01.2012 17:29

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Olen. Kumma kyllä on sen kestäny. Kuin niin?

Näytti niin helposti pois lohjenneelta tuo maali että ajattelin ettei ole paljoa painettä nähnyt. Mutta hyvähän se on että kesti käytön loppuun asti.

All times are GMT +3. The time now is 04:31.