![]() |
valurauta hitsausta ?
Ostin kiinalaiset uustuotanto valupakosarjat,
joissa on ilmaputkille reijät. Eikös valurautaa pysty hitsaamaan, eli korvais noi rumat kierretulpat hitsaamalla reiät umpeen??? Samalla snurrais kanavanpuolelta ne "knöölit" vastaavilta kohdilta pois. Onko ehdotuksia / suosituksia hitsauksen teettämispaikoista? ![]() |
Helsingin erikois hitsaus.
|
Omista kiinansarjoista hitsattiin ruma ryypyn putken reikä kiinni ihan normi valurauta puikolla. Ensin reikään vähän senkkausta. Sitten toholla tasaisesti koko sarja kuumaksi ja puikolla reikä umpeen. Sitten vaan snurraten ja blurraten . Lopuksi techline blackmamba pintaan
![]() |
Mä en tiedä tästä aiheesta mitään, mutta toi varmistuslanka on aika pro. :thumleft:
|
Taitaa mennä ruostumattomalla puikollakin,ainakin ite olen liimaillu.
|
Quote:
Sulla on varmistuslankapihdit ja lankaa? Noi pultit on reijitetty ja lanka on vedetty ihan oikein. Toi on vieläkin mainio tapa varmistaa pulttien ja jopa muttereiden kiinnipysyminen. Lentsikkatekniikkaa. |
ite laitoin yhden turhan reiän umpeen 63:n valusarjasta, ihan normi puikolla, ainakin viimekesän kurmuutukset se kesti mukisematta :-k
|
Quote:
No ei oo ei..:oops: Olen niitä pihtejä ja lankaa miettinyt ostavani monet kerrat. Porailin noihin reiät ja hiplasin langat jonkun vanhan kuvan perusteella. Noi kaikki lentsikka / surplus pultit ja kiinnikkeet on hemmetin mielenkiintoisia. Ebayssa aika kivasti erikoisia systeemejä joskus titaanistakin. |
Varmistuslanka on kiiltävää, ruostumatonta, notkeaa ja lujaa. En tiedä mitä materiaalia se on. Ja ne varmistuslankapihdit ovat kapeat ja pitkät, että mahtuu pyörimään ahtaissakin paikoissa. Apumekaanikkona käytin aikoinaan ( 1968 ) noita paljonkin Mig-21, Fougamagister ja Gnat koneisiin.
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:13. |