![]() |
Tuulilasi uusiksi ?
Tuulilasi kaipaa uusimisen,
aattelin viedä auton keväällä lasiliikkeeseen, nyt tuli mieleen mitähän muita nippeleitä pitää olla uuden tiivisteen lisäksi olla? Oisko järkeä purkaa tuulilasinlistat jo nyt, jolloin esim. tarvittavat kiinnikkeet yms. ehtisi tilata, vai meneekö käytännössä kaikki aina uusiksi? Onko lasin vaihto pahakin homma, vai pystyiskö sen vaihtaa jopa kotitallissa? |
Quote:
Listojen purkamista suunnittelit jo muutenkin, varmaan takaisin päinkin sujuu. Narullahan se kumitiivistelasi taidetaan vetästä paikoilleen lasiliikkeessäkin. Miksi se olisi pelkästään heidän yksin oikeus??? Apuri on tietysti hyvä olla mukana. Ehkäpä hiekka pussi mätkimiseenkin. Ja liukkaria. |
Ei kaikkea tarvitse uusia, mutta samalla vaivalla laittaa uudet listankiinnikkeet jos vähänkään epäilyttää vanhojen kunto. Jos jostakin syystä niitän tappeja katkeilee mihin listankiinnikkeet tulevat kiinni karmiin niin niitä saa korvaavia jotka puristetaan popparipihdeillä kiinni. Kyseisiä osia ei kannata tilata kaukaa vaan hakee vaikka paikallisesta Ford liikkeestä.
Varmaan laitat uuden tiivisteen, eli silloin purkamisen voi suorittaa mattoveitsellä. Kasaamisessa suosittelen käytettäväksi 3m:n jälkitiivistymassaa. Homma menee hiukan sotkuiseksi asennusvaiheessa, mutta samalla saa paaaaljon paremman vesitiiviyden. |
Ja sen uuden tuulilasinhan saa Kuttilan Autolasista, mutta senhän sä jo varmaan tiesitkin...ja onnistuu ihan kotitallissa, oon tehny. Ne rosterilistat siinä lasin ympärillä kandee yrittää saa mahdollisimman ehjäna irti, sillä uudet maksaa ihan "simona"...
|
Pekka pikalasista varmasti hoitaa sen kokonaisuudessaan. Kysy sieltä. Ja varmasti ammattitaidolla ja arvokasta autoa kunniottaen.
|
Quote:
näin mä tuota olen aatellutkin, alkoi vaan mietityttämään jos esim. listojen alta löytyy jotain ylläreitä, tai tarvii jotain nippeleitä joita juuri silloin ole käsissä, kun lasin vaihto on tekeillä. Silloin oisi helpompaa kun auto olisi kotitallissa, eikä tarttis tehdä "hätävirityksiä". Täytyy jutella asiasta Pekan kanssa tuolla swapissä. |
| All times are GMT +3. The time now is 06:47. |