![]() |
Uusi rättikatto mistä ja miten?
Ajattelin täksi kesäksi säätää rättikaton kuntoon. Haluaisin samalla putsata ja kunnostaa kehikon. Kysymys kuuluukin voinko rauhassa riipasta vanhan katonriekaleen roskiin ,fiksaa kehikon, pulttaa sen takaisin ja kiikuttaa auton verhoilukakelle? Eli osaako ne viritellä rätin kuosiin vaikka vanha ei ole enää paikoillaan ? Entäs uusi rätti, tilaanko jostain vai onko niitä kellään hyllyssä Suomessa? Lähellä olisi tapoilan autoverhoomoon,mielipiteitä?
|
Kvg.. ja kvp... toimivat aika kivasti. Soitin tapiolan autoverhoomoon ja kertoivat että vanhan rätin voi purkaa veke ihan rauhassa mutta suosittelivat ottaamaan varovasti irti jotta pinnat/päddingit jonne rätti on nidottu kiinni eivät vaurioituisi. Kuulemma lisää töitä mikäli ne joudutaan uusimaan.
Rättejä löytyy heidän kauttaan kaikissa väreissä ja materiaaleissa. Eli seuraavaksi riepu irti ja sinne. |
Joo vanha irti ja puhallus ja maalaus kehikolle,
kiinnitys fanerit joutuu/kannattaa vaihtaa tuntui olevan aika pehmeetä. Mulla oli Knobbin rätti ja Vänttisen Lasse nitoi sen paikalleen. Sillä olisi ainakin kokemusta ko autosta. |
Quote:
Kiitos Pika taas kerran,olinkin unohtanut verhoomo priman!!! Mielummin vien sinne missä homma tuttua. Tehdäänkö ne kiinnitys fanerit jostain metrikamasta vai ostitko jostain uutena? |
Mulle teki menopeli verhoomo Liedossa. Tyytyväisempi ei vois olla. Kaikki verhoilut tekee mulle tästä lähin sama heppu.
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Gro.../kattoasennus/ |
Niin, mullehan tuli ihan uus mekanismi zipiltä + kaikki tykötarpeet. Rätti Al Knochilta.
|
Jep, menopeliverhoomo on käsittääkseni suomen paras jonka takia tekee nykyään triangle motorsille / trianglen tiloissa. Ehtiiköhän enää muita hommia ottaa. Sun katto istuu kyllä eniten :cool:
Kiitos muuten linkistä, tosta voinkin verrata mitä kaikka omasta katiskasta sattuu puuttumaan. |
Westfix.fi kioskista vastasivat että ainakin mustaa riepua 300-500¤ ja padsejä löytyy varastosta. Tilaamalla tarvittaessa myös stayfast kankaalla 800¤. Hämmästyttävää että näitä löytyy ihan varastosta.
|
Dokumentoihan tuo rättikattoprojekti hyvin kos mulla ensitalvella tuo sama jumppa edessä. Mulla vain se ero että mulla ei löydy rautoja, kiinikkeitä, rättiä eikä mitään muutakaan nippeliä. Ainoastaan tila mihin se pitäisi rakentaa. :rolleyes:
|
Quote:
Tarkoitus komffata tonne RBSCEMSSn projektirainaan kaikki kun vain ensin saan hahmoteltua itselleni oikean marssijärjestyksen :rolleyes: GunvorJacobsen osti kanssa koko hässäkän uusiksi Zipiltä, ja kuten todettu, hieno on! |
| All times are GMT +3. The time now is 08:13. |