![]() |
Alustan säätö
Miten alusta madallusta/säätöä on toteutettu..?
Ja onko kokemuksia,"hyvästä"alusta korkeudesta.Ajaessa suomen monttusia mutkateitä..? Pitääkö auraus kulmat säätää uudestaan ,kun muutta korkeutta..? Tarkoitus olisi saada,mahd.optimi suomen mutka teille.. Ps.Rata/nopeus hemmot varmaan laittaa mahd.alas..?? |
searcilla jotain.
http://finnshark.com/forum/showthrea...ight=c5+alusta |
Quote:
Madallushan on helppo homma. Takapäässä löysätään sitä pulttia, joka tulee alatukivarren ja jousen läpi. Sen pultin pituus on 140mm ja vakiorengastuksella voi huoletta löysätä mutterin ihan pultin viimeisille kierteille saakka. Pari kierrettä jättää mutterin yläpuolle näkyviin että saa lukkorenkaan pysymään. Jos haluaa madaltaa enemmän, niin pidempiä pultteja hommaamaan. ( multa löytyy ylimääräiset M14x150mm 8.8 pultit muttereineen, jos tarvetta ) Omaan laitoin 160mm pultit, mutta sopiva kokeus löytyi, kun jätti 15mm kierrettä mutterin päälle, eli 150mm pultitkin olis riittäneet. Etupäässä taas iskarin takana piilossa löytyy pultin pää, jota kiristämällä saa keulaa putoamaan. (siis huom! tuo pultti kiristyy vastapäivään kääntämällä! ). 10mm kiintoavain sopii siihen pultin päähän. Mulla kun on 20" kiekot edessäkin, niin väänsin tuon pultin niin tiukalle kuin vaan meni, eli jousen pinnasta muistaakseni 45mm pultin päähän. Vakio 17" kiekoilla vois varmaan jättää jotain 35mm pulttia ulos jousen pinnasta. Silloin veikkaisin että on n. 80mm varaa keulan kumihuulesta asfaltin pintaan. Ennen homman aloittamista on edellisenä päivänä hyvä suihkutella kierteisiin jotain WD-40 tai vastaavaa ruostetta irrottavaa, ainakin jos auto on ollut suomessa pidempään. Mun Nevadasta tulleessa ei ollut pultit jumissa. Etujousen alta kannattaa keventää tunkilla ennen kuin pulttia alkaa kiristää, helpottaa hommaa huomattavasti. ;) EDIT; Tuossa vielä homma amerikanmurteella selitettynä kuvien kanssa; http://frankhunt.com/FRANK/hobbies/c...5_Lowering.htm |
Alustan säätö
Mulla pykälää isommat renkaat (18/19 tuuman),kuin vakiot?
Mitä olet hakennut,kun olet etsinyt "sopivaa" korkeutta...? Mulla tavoite,että pystyy ajamaan parkki halleihin tms.että catit ei ottaisi kiinni...Vai pitäskö ne nalistaa irti,varmuudeksi..:) |
Quote:
Tätä olen hakenut; ![]() Oon lähteny siitä, että auton alla olis se 80mm mitä laki vaatii, ettei tarvi leimalle mennessä säätää alustaa. Etupuskurin alla kumihuuli kyllä on nyt jossain 70 millissä. Eli varovasti, ei vauhdilla, ajaen pääsee kyllä useimpiin parkkihalleihin ja kanttareiden viisteistä yli kun ajaa vähän viistosti. Tietenkin jos luiskat on kauhean jyrkkiä, niin keulahan ottaa kyllä kiinni vakio stancellakin... Catit ei mulla ole ottaneet kiinni, joissain kohdissa kun liittymässä on jyrkkä pokkaus on etu-roiskeläpät raapaisseet asfalttiin. |
1 Attachment(s)
Hyvien ohjeiden innoittamana päätin eilen tiputtaa pari senttiä etupäätä, mutta ei se mennytkään niinkuin elokuvissa... Vänkärin puolen pultti ei inahtanutkaan. Pultin yläpää meni pyöreäksi eikä edes lukkopihdit auttanut.
Eilisen jäkeen tilanne on tämä: Attachment 11563 Tänään saa ottaa jousen pöydälle ja katsoa mikä siellä ahistaa. Kuinka paljon tuota pulttia tohtii vääntää? :confused: |
Tänään otin jousen pöydälle ja vänkärin puolen pultti meni molemmista päistä poikki kun yritin pyöritellä, vaikka oli pari päivää crc:eet muhinu. Kuskin puoli lähti lähes sormilla pyörittämällä. Nyt pitäisi hommata jenkatappi että saa paikat puhtaaksi. Pultit löytyi paikallisesta mutteri kaupasta ja pitää vaan tinata prikat päihin ja liimata kumit niin saa alkaa ruuvaamaan tonttiin. :cool:
|
Quote:
Mulla oli aika tiukassa nyt kun viimeksi viime viikolla säädin etupään pultteja, mutta WD-40 kylpy ja alatukivarresta nosto sen verran että koko auto alkoi nousta, niin sitten pyöri ihan kevyesti. Tuon komposiitti jousen sisällä on liimalla kiinni insertti, eli kyllä se ihan korroosio on, joka puree siellä insertin ja pultin välissä kierteisiin. Juhatee taisi joskus kirjoitella, että oli insertti irronnut kun oli ollut niin lujassa tuo pultti. Mutta sen voi sitten sopivalla liimalla kiinnittää uudestaan jos niin käy. Itsellä ei onneksi kokemusta tuollaisesta. :) |
Quote:
Ai olitkin asian jo selvittänyt sillä välillä kun kirjoittelin vastausta... Hyvä että homma etenee :) |
Omana kokemuksena on että liian matalana takapää pomppaa montuissa ikävän tuntuisesti yli 170km/h nopeudessa. Esim. ajettaessa sillalle. Nostin hieman ylemmäksi. Ilmeisesti jousitus pohjaa. Alustana Z0 ja iskarit bilstein.
|
| All times are GMT +3. The time now is 06:38. |