![]() |
C4 akun koko
Muistaako kukaan mikä on C4 sivunapa-akun koko.
Taisi tulla matka akkukauppaan, kun aamulla sanoi niknaks vaikka oli ladattu just. Ollut jo vähän oireita jonkun aikaa, mutta nyt se se sitten sattui kohdalla. |
22,5x17x17cm on aika lähellä. Mut kylla ne sua osaa varmaan neuvoo.
Ne voivat kokoa verrata esim. Exide Excell EB608 tai AC Delco 75-6MF. (molemmat muuten päteviä akkuja halpuudestaan huolimatta) |
Red Top Optima oli se kallis vaihtoehto. Nappulat ylhäällä ja sivulla. + puolena saa kytkimen kätevästi kun on pari miinus napaa ja alkuperäisen laittaa vaan niinkun pitääkin ja sivulle "Rekkakytkimen" pätkällä akkukaapelia varaosaliikkeestä. Kytkin on ollut kovemmassa käytössä kun itse auto. Aina pitää ottaa virrat pois mennentullen varastoon ja jos jotain huoltaa. Sivultahan se pala piti irroittaa ja akku liukuu pois. Olisimpa alunperin heti vain kans tiennyt ettei tarvitse purkaa ylähärpäkkeitä minnekkään.
Edit: Lisäbonuksena lähtee isompikin mylly käyntiin kun näkyyvät mainostavan ammattivehkeillä pelailevan porukan. Voi kun pääsiskin pihalle mittailemaan mut eka pihkapuiden kaato. Sit Auto tallista. Järkevää? T: Se sisälukutaidoton tyhmä C4 omistaja. |
Quote:
Kannattaa mitata kuitenkin akun jännite, koska vika voi myös olla startissa. Tietenkin jos on vanha akku, niin tuohan uusiminen varmuutta cruisailuihin. |
Luin uudestaan (kun on se sisälukutaito-ongelma).
Akussa pitää olla omassa ainakin 13,4V. Oikein räjähtää käyntiin;) Ite mittaisin akun. (ettei ole laturi), kokeilisin johdot ja mulla levis startti ennen Kuopion reissua. Kätevä on itse vaihtaa. Bosch huollosta Kuurnalta ainakin Joensuussa löytyi hyllystä joltain yksityiseltä firmalta. Vasarallaa ehkä kopauttaisin. Jos pystyy pyörittämään ruukkarilla vähän raosta ja ne hiilet menny? Yks olis varastossa jonka otin pois kiireessä meetinkiin. Kai se on jo kunnossa? |
Exiden uudella sivunapa-akulla tarähti käyntiin. Ei mitään lataus tai starttiongelmia. Entinen taisi olla melko vanha.
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:03. |