![]() |
Ilmapumpun laakeri
Ilmastointikompuran lähtiessä pyörimään, alkaa ilmapumpun laakeri pitämään meteliä..onko laakeri vaihdettavissa? Jos on niin mistä niitä saa ja onko vaikea vaihtaa? Jos ei pysty vaihtamaan niin jos jollain on nurkissa ylimääräinen ilmapumppu (deletoitu tai ei) tai sitten se "vapaapyörähärpäke" niin voisin olla halukas ostamaan..laakeri pitää tietenkin olla kunnossa..Ja autohan on siis C4 vm.85.
|
ilmapumppu
täältä löytyis poistettu ilmapumppu kun vain haet pois 0445714665 forssan kulmilta.
|
oireet kyllä viittais siihen kompuranlaakeriin,itse myös vaihdoin sen kun toissa kesänä rupesi ääntelemään.Kannattaa tosin ottaa se malliksi ennen kuin hommaa uutta kun niitäkin on ainakin kahdenlaisia,mullekin tuli ensi FV:stä se vääränkokoinen.Laakeriliikkeistä ei löytynyt oikeaa laakeria ollenkaan.kuulostaa pahalta mutta kompura mulla ainakin on mallia nippondenso hyi hyi!
|
Laitoin Rane yv:tä..
|
..ei sopinut Ranen ilmapumppu -85:een (hihnapyötä pienempi ja kiinnikkeet erilaiset ilmapumpussa) joten hankin sitten FV:stä sen "air pump delete pulley kitin". Ei sopinut sekään ihan heittämällä, vaikka piti..ainakin hihna jää liian pitkäksi ja se pitäisi ensin hommata, sitten pitää katsella, tuleeko hihnapyörä muutoin kohdilleen. ELI: Missäs autossa olisi noin 1,5" - 2" lyhyempi moniurahihna, kuin 85:ssa. Löytyykö AC Delcolta esim. jotakin taulukkoa, josta olisi helppo nähädä eri hihnojen pituudet ja niiden koodit? Hihnan siis pitäisi olla jotakin 87.5" - 88"..vm. 84 vettessä olisi kait 88.5", mutta en tiedä riittääkö..
|
Motonetistä löytyy hihnoja aika tiuhoilla pituusväleillä hyllystä, mittailet vaan paljonko tarttis olla ja otat pari siitä liepeiltä, sit viet ylimääräiset takas kun löydät oikean mitan.
Näin mä tein mun venekoneiden kanssa kun ei tullut lähellekkään vakiopituutta. Ja uria niillä tais olla 4-7, että aika laaja on sortimentti. |
..no niin pitääkin tehdä, kiitos vinkistä. Jostakin luin, että kun millimitoilla ottaa, niin saattaa urien/harjanteiden jyrkkyydet poiketa tuumamitoituksella olevista ja hihna kuluisi vääristä kohdista..mahtaako tämä pitää paikkaansa..? No, ehkä Motonetin hihnoja voi ostaa muutaman varallekin..
|
| All times are GMT +3. The time now is 06:54. |