FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ABS ja luitonesto valot (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=20101)

Handers 24.05.2012 16:57

ABS ja luitonesto valot

ABS ja luistonesto valo palaa ja näytössä on teksti service traction sys.
Syksyllä kun laitoin auton talvisäilöön niin kaikki oli OK. Akku taisi tyhjentyä
talven aikana liikaa kun tuommoinen hälytys ilmeni. Kokeilin suraavaa ohjettakin mutta mulla se ei toiminut lainkaan johtuukohan se vuosimallista mulla on -98?. PS. Kaikki ABS liittimetkin on puhdistettu PRF elektroniikan puhdistus sprayllä.:scratch:

Kannattaa varmaan katsoa vikakoodit ja laittaa ne ylös.

- Virta päälle,
- Options nappi pohjassa
- 4x Fuel nappia
-> kelaa automaattisesti vikakoodit näytöllä
- kun sanoo että no more codes, Options ylös
- Options nappia painamalla menee aina seuraavaan sektoriin
- Fuel nappia painamalla näkee aina sektorin vikakoodit
- H tarkoittaa historiaa, C tarkoittaa että vika päällä
- Ota ylös vikakoodit
- Kun pitää resettiä pohjassa aina kunkin sektorin kohdalla, saa nollattua sen sektorin koodit.

myky 24.05.2012 19:42

Quote:

Originally Posted by Handers
Syksyllä kun laitoin auton talvisäilöön niin kaikki oli OK. Akku taisi tyhjentyä
talven aikana liikaa kun tuommoinen hälytys ilmeni. Kokeilin suraavaa ohjettakin mutta mulla se ei toiminut lainkaan johtuukohan se vuosimallista mulla on -98?. PS. Kaikki ABS liittimetkin on puhdistettu PRF elektroniikan puhdistus sprayllä.:scratch:

Kannattaa varmaan katsoa vikakoodit ja laittaa ne ylös.

- Virta päälle,
- Options nappi pohjassa
- 4x Fuel nappia
-> kelaa automaattisesti vikakoodit näytöllä
- kun sanoo että no more codes, Options ylös
- Options nappia painamalla menee aina seuraavaan sektoriin
- Fuel nappia painamalla näkee aina sektorin vikakoodit
- H tarkoittaa historiaa, C tarkoittaa että vika päällä
- Ota ylös vikakoodit
- Kun pitää resettiä pohjassa aina kunkin sektorin kohdalla, saa nollattua sen sektorin koodit.

Eli ymmärsinkö oikein, vika edelleen päällä? Oletko tarkistanut sulakkeen, joka ABS yksikköä ohjaa (40A ainakin minun 99 mallissa) ja mahdollisesti ABS pumppu on vähän jumissa. Sitä voi pakkosyöttää virralla tekemällä pienen pieni reikä sihen vihreään muutaman millin paksuiseen "tankoon" joka on virtajohto, eli ABS yksikön pinnassa menee jossain kohtaa. Siihen syöttämällä virtaa suoraan keskittyneesti ja pumppu heräilee toimimaan sutjakasti sen myötä niin vika voi korjaantua. Minulla ei korjaantunut, vaan pumppu menee tukkoiseen tilaan jo vuorokaudessa. Pitää purkaa/ostaa uusi ABS pumppu yksikkö näillä näkymin.

ps. Sulake paloi minulla toiseen kertaan kun traction control esti sutimista, pumppu oli sen verran jumissa käynnistyäkseen että se poltti sulakkeen sen sijaan että olisi hajonnut jotain isompaa.

Juke 25.05.2012 01:22

Quote:

Originally Posted by Handers

Kyllä pitäis toimia sama lukuohje kaikissa vuosimalleissa. Tuossa ohjeessa ei mainintaa, että ennen kuin aloittaa tuon ohjeluetelon läpikäynnin, niin pitää resetillä kuitata kaikki viestit DIC-näytöltä, siis esim. Door ajar, Hatch ajar, Brake before shift, jne. Sitten vasta alkaa näppäillä.

Vikakoodi kertoo kyllä mistä vikaa pitää alkaa hakea.

Mulla samat ongelmat päällä juuri nyt, koodi viittaa oikeaan etunapaan ja menen ens viikolla mittauttamaan onko napa-anturi oikeasti vialla, vai onko johto poikki boksin ja anturin väliltä.

Handers 25.05.2012 07:38

Quote:

Originally Posted by Juke
Kyllä pitäis toimia sama lukuohje kaikissa vuosimalleissa. Tuossa ohjeessa ei mainintaa, että ennen kuin aloittaa tuon ohjeluetelon läpikäynnin, niin pitää resetillä kuitata kaikki viestit DIC-näytöltä, siis esim. Door ajar, Hatch ajar, Brake before shift, jne. Sitten vasta alkaa näppäillä.

Vikakoodi kertoo kyllä mistä vikaa pitää alkaa hakea.

Mulla samat ongelmat päällä juuri nyt, koodi viittaa oikeaan etunapaan ja menen ens viikolla mittauttamaan onko napa-anturi oikeasti vialla, vai onko johto poikki boksin ja anturin väliltä.

Tätä resetointia en tehnyt lainkaan vaan aloin heti painaa nappeja ohjeen mukaan. Täytyy tänään kokeilla uudestaan. Kiitoksia ohjeista!:p

All times are GMT +3. The time now is 06:04.