![]() |
Mistä ja millaiset jarrulevyt?
Omassa c5:ssa tuntuu olevan kieronlaiset levyt edessä, vaikka kilometrejä vasta 60tkm. Mutta tuntuu olevan muillakin samaa vikaa alkuperäisten levyjen kanssa. Liekö huonoa laatua?
Elikkäs.. mistäs hyvät ja laadukkaat levyt kyseiseen pirssiin kannattaisi hankkia? |
Quote:
Itse olen toista mieltä alkup. kiekoista. Omassa oli jotku tuninki levyt ennen ja ne halkesi ja väpätti mutta nyt ollut originellit levyt pari vuotta ilman mitään ongelmia. |
Mulla taas oli alkuperäisiltä vaikuttavat levyt ihan kierossa auton mulle tullessa kolme vuotta sitten. Kilsoja oli silloin mittarissa hiukan alle 80tkm.
Jotkut eBay;stä tilatut poratut ja uritetut levyt on nyt ollut tuon kolme vuotta ja Ahvenistolla saivat edelliskesänä lämpöäkin niin että savu nousi, mutta eivät haljenneet eivätkä menneet kieroon. Eroja näissä näyttää olevan. Näissä levyissä on auton väriin maalatut keskiöt, joista oli muistaakseni joku takuukin, että väri pysyy. Mutta ei se pysy... |
Quote:
Sorvauta siivu veks ja tärinät häipyy. Jos et radalle mene, niin pärjäät alkup. ihan hyvin |
Quote:
Onhan se tuokin "remppa"mahdollinen. Mutta tiedä sitten. |
c-femmaan voi parannella etulevyjen jäähdytystä ,,Armatilla ja Juha- Teellä on kokemusta ja jotakin lämpötila ero mittaus tuloksiakin,,varmaan edullisin tapa pärjätä radalla orkkis jarruilla on rakentaa jäähdytys putkisto etulevyille.Gm on aloittanut ja jättänyt puolitiehen homman .
|
Quote:
totta. ero on yllättävän huima sillä systeemillä. sitä suosittelen ja pitäis itsellekki se väsätä. |
Minäkin olen suunnitellut ja vähän mallaillutkin ilmanohjausputkea levyn keskustaan.
Mullakin ainakin toinen jarrulevy tuntuisi olevan jotenkin lenkottava, koska nytkyttää jarruttaessa ihan pyörän pyörimisen tahtiin. Tarvisin siis suorat vakiolevyt C-5:een. Toi niin rata-ajossa tavallinen jarrujen -ensin pehmiäminen- ja sitten häipyminen on liiallisen lämpenemisen syytä. Voisi hyvinkin kuvitella, että kunnollinen puhallus levyihin parantaisi tilannetta. |
Quote:
Jarmo EDIT. Tai sit mä vaan painelin liikaa jarrua siellä radalla :D |
Quote:
Joo... Mä laitan siihen uudet levyt, paremmat jarrunesteet ja jäähdytyksen. Ei se noilla vielä miksikään endurance ratatykiksi muutu, mutta paranee varmasti paljon.:) |
| All times are GMT +3. The time now is 09:03. |