FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C2 (vuosimallit 1963-1967) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Virta kadoksissa (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=22005)

Jorma Halonen 09.05.2013 12:30

Virta kadoksissa

Moro!
-64 C2 kaivettu 2:n vuoden levosta.Käy ja kukkuu,mutta....Akussa (on ladattu täyteen) on tappokytkin,se malli "vihreä",joka on ruuvattu auki-asentoon aina seisokissa.Startatessani kierrän sen kiinni,laskedun ähisten kabiiniin ja käännän virta-avaimen asentoon "kontakt!").Startin solenoidi napsahtaa kerran pari ja sitten on hiljaista.Ei edes mittarien viisarit värähdä.Nousen kabiinista ähisten ja kierrän tappokytkimen auki-kiinni,laskeudun jälleen ähisten kabiiniin,start ja voimakone pärähtää käyntiin laakista.Kaikki sähköt toimivat jne.Ei riitä mun autosähkötietämys tämän ongelman ratkomiseen enkä mä ole Suomessa kuin 1kk,jonka ajattelin viettää on da road enkä ähistä yleismittari kourassa puolikroppaa voimakonekarsinassa.
Nimim. "pitääkö mun ostaa uusi deluxe hypersuprajohtava startin superkondensaattori Ecklerssin Ecclestonelta?"

JJ66 09.05.2013 12:44

Quote:

Originally Posted by Jorma Halonen
Moro!
-64 C2 kaivettu 2:n vuoden levosta.Käy ja kukkuu,mutta....Akussa (on ladattu täyteen) on tappokytkin,se malli "vihreä",joka on ruuvattu auki-asentoon aina seisokissa.Startatessani kierrän sen kiinni,laskedun ähisten kabiiniin ja käännän virta-avaimen asentoon "kontakt!").Startin solenoidi napsahtaa kerran pari ja sitten on hiljaista.Ei edes mittarien viisarit värähdä.Nousen kabiinista ähisten ja kierrän tappokytkimen auki-kiinni,laskeudun jälleen ähisten kabiiniin,start ja voimakone pärähtää käyntiin laakista.Kaikki sähköt toimivat jne.Ei riitä mun autosähkötietämys tämän ongelman ratkomiseen enkä mä ole Suomessa kuin 1kk,jonka ajattelin viettää on da road enkä ähistä yleismittari kourassa puolikroppaa voimakonekarsinassa.
Nimim. "pitääkö mun ostaa uusi deluxe hypersuprajohtava startin superkondensaattori Ecklerssin Ecclestonelta?"

En tunne tuota vihreää mallia mutta liekkö vain kontaktorit hapettuneet. Pyörittele sitä kytkintä jonkin aikaa niin toiminee jatkossa varmemmin. Jos löytyy hyllystä sähkärin "kontakti-sprayta" niin ruikkaa sitä sinne tappokytkimeen (jos sellainen mahdollisuus on). Mutta pyörittele sitä näin aluksi

VetteMan 09.05.2013 12:48

Omassa c3sessa oli samanlainen ruuvattava päävirtakytkin.
Vuosien aikana oli kulunut ja lämmennyt huonon liitoksen vuoksi ja vaikka sen ruuvasi kiinni, niin virta ei kulkenut kunnolla läpi.
Aina kun sen ruuvaa kiinni niin kipinöi vähän ja se ajan kanssa sen tuhoaa, sekä myös pitkät starttaukset sitä sulattaa.
Ota se välistä pois tai laita uusi, niin taas vehkeet rokkaa!

1969TurboFire 09.05.2013 21:55

Ostin just sellaisen vasta.Eipä toiminut edes uutena.

janiv 09.05.2013 22:05

Quote:

Originally Posted by Jorma Halonen
se malli "vihreä",joka on ruuvattu auki-asentoon

Nää on ihan paskoja päävirtakytkimiä ja tämmösten paskojen myynti pitäs lailla kieltää ja myyjät laittaa vankilaan.

Mie tyhmä ostin sellasii kaikenlisäks kaks (eri kaupoista) ja ihmettelin starttiongelmia ja kummallisia yhtäkkisiä virtojen totaalikatoamisia. Otin molemmista Veteistä ne sit pois ja epämääräiset sähköongelmat loppu siihen.

1969TurboFire 09.05.2013 22:14

Tietääköhän joku mallin millä oikeasti tekee jotain.Mikään vituta niin paljon kun kokoajan saa miettiä milloin virrat katoaa.

Wormie 10.05.2013 09:57

Quote:

Originally Posted by 1969TurboFire
Tietääköhän joku mallin millä oikeasti tekee jotain.Mikään vituta niin paljon kun kokoajan saa miettiä milloin virrat katoaa.

1/2 tuuman kiintoavain.

wc80 10.05.2013 10:39

Quote:

Originally Posted by 1969TurboFire
Ostin just sellaisen vasta.Eipä toiminut edes uutena.

Mä hommasin kans tollasen mätänetistä muutama vuosi sitten ja huomasin että sehän oli kasattu väärin. Sit ku sen liitoksen purki (vihreä ruuvi irti ja palikat erilleen) ja hetken ihmetteli, miten tää OIKEASTI pitäis toimia ja kasasi sen mukaan niin johan on toiminut hyvin. Alkuun ei siis tullut kontaktia ollenkaan vaikka miten ruuvia väänteli. Kannattaa ehkä tarkistaa ettei kyse ole tämmöisestä..

Jorma Halonen 10.05.2013 10:54

Plarasin Corvette Forumin sivuja ja siellä moni manasi Kiinan "vihreät nappulat" kuumaan paikkaan.Vaatisi kuulema säännöllistä puhdistusta.Kiinan romujen lisäksi löytyy ainakin samantyyppinen ämerikkäläinen malli www.gamainc.com sivuilta.Pitivät parhaimpana "blade switch"-mallia.Se on hieman isompi kooltaan ja mekanismina on linkkuveitsen terän kaltainen kieli,joka kytkee virrat on/off.En löytänyt Amerikan vauhtiputkien sivuilta ko mallia,löytyyköhän Suomestakaan?

T72 10.05.2013 11:19

Omassa on kymmenkunta vuotta ilman ongelmia toiminut tuollainen kytkin:

Autoracingista ostin, vähän alle 30€ näyttää olevan nykyään.

All times are GMT +3. The time now is 07:05.