![]() |
Matkamittarin lukeman korjaus
Onko kellään mitään käsitystä miten helppo on muuttaa matkamittarin lukemaa? löytyykö joku laite myös vetteen, kun näyttää ainakin mersuihin olevan valmis laite tuohon hommaan..
|
Onko mittariin lipsahtannu liikaa kilometrejä?
|
Ei helposti vaihdettavissa, kun omaan selvitin mittariston vaihdon aikaan. Kuvasin vanhan mittariston ja uuden kilsat. Se saa riittää dokumentiksi vaihdosta. Nimimerkillä 29000km :o
|
Vaihdoin heads up displayn omaani ja samalla meni myös mittari vaihtoon. Olisi hieno tietää miten saa oikeat lukemat. Tosin eipä tuo itse haittaa mutta jos joskus myisi tuon.
|
Quote:
Eiköhän näistä jenkeistä aika moni ostaja kuitenkin carfaxin katso? Mulla lukee esim auton papereissa 20 000mailia ja carfax 90 000mailia ja mittarissa nyt 160 000mailia. |
lähinnä verotusta ajatellen tuota hommaa mietin,netistä löytyy sellanen laite kun digiprog 3 jolla voi vaihtaa lukemat ilmeisesti...
|
Eilen just oli katsastuksessa puhetta noista mittarilukemista ja sanoin ettei lukema omassani pidä paikkaansa.
Vuoden alusta katsastusasemat ovat alkaneet raportoimaan trafille mittarilukemat, sitä ennen ne on olleet vaan katsastusaseman omassa tiedossa. Eihän sillä mitään merkitystä ole, mutta sattaa jotakuta häiritä, jos rekisteröidessä on 300tkm mittarissa ja myöhemmin 100tkm. Kannattaa myös selvitellä mitkä on sanktiot jos siitä jää kiinni. |
Mulla 16000 km -98,,, ja kaikki ajettu uudella mosalla 2012 keväästä lähtien,,
|
| All times are GMT +3. The time now is 12:21. |