FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   -69 avon katon tiiviste miten (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=24157)

m@ke 26.05.2014 22:24

-69 avon katon tiiviste miten

Nyt olisi 69 saannut uuden rätin kattoon, se katon takapään tiiviste on pikkuisen hämärän peitossa, eli mitenköhän se kuuluu tulla ja mihin väliin työnnetään katossa kiinteänä oleva muovi lirpuke? se mikä on siinä kokomatkalla ja liittyykö tiivisteen "lukitukseen" jotenkin sellainen pitkä muovinen listan pätkä myös?

Olisi todella hienoa saada vaikka joltakin kyseisestä systeemistä oikei kuva :)

veppe 28.05.2014 18:42

Just vaihdoin lauantaina omaani rätin kaikki tiivisteet. Itse painelin sopivan paksulla ristipääruuvarilla sitä tiivistettä siihen uraan. Jos ristipää hirvittää, niin varmaan joku sopiva tuurna olis toinen vaihtoehto.

Tarkoitatko tuolla muovilirpukkeella sellaista n. 3-4 mm paksua pyöreää "nauhaa"? Luulisin, että se liittyy erityisesti siihen mutkakohtiin, että tiiviste pysyy kiinni mutkissakin, kun muuten se vähän pyrki irtoamaan siitä. En tosin itse laittanut sitä lirpuketta lainkaan, kun ei heti suostunut menemään paikalleen. Katsotaan nyt pärjäiskö se ilman sitä.

Pitkää muovista listan pätkää mulla ei ollut :confused:

1Elvis 29.05.2014 09:04

Rätti

Valkoinen nauha lukitsee katon kankaan sinne uraan. Ilman nauhaa ei katto pysy. Puu tuurna ja vasaralla pieksemällä nauhan saa uraan mutta perin v-mäinen laitettava. Ilman nauhaa katto tuskin pysyy, lähtee niin kuin tukka vanhan miehen päästä.

m@ke 29.05.2014 11:00

Selvä homma, pitää yrittää pieksää :)
Pitää vielä pähkäillä mitenpäin tiiviste kuuluu ja ihmetellä mihin tiivisteen urista :) pitääköhän se katossa kiinteänä oleva muovinen soiro laitaa vain sinne katon uraan ja tiiviste päälle ja lopuksi se tiivisteen "lukitus" nauha tiivisteen uraan vai tuleeko se katon soirokin johonkin tiivisteen urista?

Vähän pähkäilyä vaatii kun vanhassa katossa ei tälläsiä hienouksia ollut ollenkaan, no jos sitä kattoa kohta voisi edes käyttää niin olisi aika jees :D

veppe 29.05.2014 14:54

En tosiaan itseltäni muista mitään muuta nauhaa, kuin sen muovisen pyöreän, jota en edes sitten jaksanut väkertää paikalleen.

Kyllä sen siitä tiivisteestä huomaa miten päin tulee, vaikka tietysti, jos ei vanhaa ollut mallina, niin voi hetki mennä ihmetellessä. Mutta voin ottaa vaikkapa kuvan omastani, kunhan saan sen takaisin pihaan. Veljelläni auto lainassa tänään :)

m@ke 29.05.2014 21:01

Homma selvisi ja tiiviste on kiinni sen muovinauhan kanssa, nurkat ei ollut mitään helppoja juttuja ja Tuurna ja vasara oli tarpeen :)
Se muovisoiro mikä oli itse katon kankaassa kiinni tuli katon kehikon päälle ja katon kankaan reunassa oleva muovinauha tiivisteen alle ja toinen nauha taas päälle :) sai siinä jonkin aikaa ihmetellä. Kummasti auttoi novation autonrenkaan asennus rasva sprei.
Tästä on hyvä jatkaa, kiitokset vinkkejä antaneille.

All times are GMT +3. The time now is 01:59.