![]() |
Mittarilukemista nettiautossa
Tervehdys uudelta jäseneltä foorumille!
Oma Corvette on vielä hakusessa, C4:sta katselen. Olen hyödyntänyt trafin palveluita ja muutaman kerran jopa jenkkien carfaxista hakenut usa-historiaa. Yllätyksekseni on jo kaksi sellaista Corvettea nettiautosta sattunut eteen, joissa on selvästi väärennetty mittarilukemaa suomessa! Ensimmäisessä tapauksessa katsastuksessa on ensin ollut 250 000 km, sitten vuoden päästä satatonnia vähemmän. Toisessa tapauksessa trafin raportissa vuoden 2013 katsastuksessa 250 000, nyt myymälässä katsastamattomana ja nettiauton ilmoituksessa väitetään 150 000. Jotenkin itse ymmärtäisin paremmin jos saksassa olisi mittaria rukattu tai jotain, mutta että suomessa, jossa se näkyy kenelle vaan joka trafin raportin tilaa? Eikö tämä ole rikollista? Vai voisiko jotenkin katsastusmies sotkea mittaristossa maili- ja km-lukemat sopivasti keskenään? Jos tuosta on kyse, niin myyjä on jokatapauksessa kepuli jos laittaa nettiauton ilmoitukseen mailit kilometrien paikalle. |
Olisko kuitenkin niin että ilmoituksessa olisi ilmoitettu maileina mittarilukema?
|
Quote:
|
Minulla on ollut oma C4 20-vuotta.
Kun katsoo katsastus historiaa A-katsastuksen koneelta, niin alussa mailit on ollut muutettuna kilometreiksi, mutta nykyään kirjaavat maileina. Kysymällä tuollaiset asiat selviää..... |
...Tai jos katsuri on puolisokea denso, niin on tietty mahdollisuus, että se kirjaa lukemat väärin. Onhan noissa katsastuspapereissa välillä lukenut vaikka mitä, coupesta on tullut avo ilman West Coast Customsilla käyntiä jne. :cool:
Tervetuloa foorumille! |
| All times are GMT +3. The time now is 01:59. |