FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   kausi alkaa (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=25379)

ramilaur 08.02.2015 16:55

kausi alkaa

Kävi taas perinteisesti, eli auton valmistelu venyi liikaa. Tänään nimittäin olisi ollut hyvät kelit vettelle Porissa. Kaikki päätiet sulat ja kuivat. Varmasti olisin tänään suorittanut siirtymiset corvetellä, mutta kun katto-osa on teippauksessa ja auto on osittain pohjamaaleissa.

hateju 10.02.2015 05:32

Niin aina. Täällä ei kausi onneksi lopu koskaan ajelin just pohjoisessa vettellä 1500 mailin mutkan oli yöllä -7c pakkasta mutta kuivaa pahimmillaan. Nyt kotosalla päivällä jo +25 lämmintä ja aurinkoista koko viikoksi.:cool:

katajism 10.02.2015 09:45

Jaa. Täällä Tampereen nurkilla olen ajellut C5:llä koko talven. Hyvä talviauto. Ajovalon pesimiä kyllä kaipaisin.

ramilaur 10.02.2015 16:08

Suunnittelen myös ympärivuoden käyttöä. Onko sulla nastat ?

Yorcci 10.02.2015 19:56

Quote:

Originally Posted by ramilaur
Suunnittelen myös ympärivuoden käyttöä. Onko sulla nastat ?

Kitkoillakin pärjää ihan hyvin (ainakin seenelkulla). Seefemmassa on jo luistonestoa ja ajonvakautustakin avustamaan talviajossa.

Juke 11.02.2015 00:00

Mulla oli ensin kitkat 17"/18" koossa, mutta en tykännyt yhtään automaatin kanssa.
Heti kun vähänkin painoi kaasua pito irtosi ja ajovakautus korjasi. Tympeää nykimistä ajaminen.

Nyt on Hakkapeliitta 8 nastat 19"/19" ja manuaali laatikko. Ihan erilainen on nyt ajella.
Nyt tosin seisonnassa kun oon vielä silmäpuoli...
Ehkä parin viikon päästä taas vette ajoon.

JJ66 11.02.2015 09:08

Talviautoilu (vettellä, harrasteautot yms) on ihan ok, eihän siinä mitään mutta eikö siinä katoa se odotuksen ihanuus, että kun kohta pääsee taas tykittään? Sama asia vähän moottoripyörät ja -kelkat. Kun ajokausi lähenee loppuaan niin on jo kyllästynyt mutta kun seuraava lähenee ja alkaa niin on kuin pikkupoika, joka odottaa joulupukkia.
Yhtenä päivänä kovassa ehkä -25 pakkasessa joku ajeli -65 Mustangilla. Erottui edukseen joukosta. Mukava niitä on nähdä talvellaki.

Yorcci 11.02.2015 11:38

Quote:

Originally Posted by JJ66
Talviautoilu (vettellä, harrasteautot yms) on ihan ok, eihän siinä mitään mutta eikö siinä katoa se odotuksen ihanuus, että kun kohta pääsee taas tykittään?

Ei mulla ole vielä ainakaan käynyt tuolla tavalla. Toisaalta, pari viime talvea kippo onkin ollut enemmän ja vähemmän telakalla... Mutta ei aiempinakaan talvina ollut mitään laskusuhdannetta ajointoon.

Ehkä se, että tuolla työkinnerillä joutuu ajelemaan sen viitisenkymmentätuhatta kilsaa vuodessa, tekee tarvittavan 'nollauksen' viikottain. Jos ajelisi kaikki ajot pelkästään Vetelyksellä, niin sitten se saattaisikin arkipäiväistyä niin, ettei herättäisi enää sen kummempia intohimoja?

Juke 11.02.2015 15:15

Ihan samoja ajatuksia kuin Yorccilla, kun ei se vette ole ainoa jolla ajelee, niin ei pääse kyllästymään. Vielä kun olen pyrkinyt pahimpia suolakylpy-kelejä välttelemään vettellä ja ajelemaan vain komeina pakkaspäivinä, niin kivaahan se on :cool:

-= JaniV8 =- 03.03.2015 22:14

Ihan vähän on vaiheessa vielä, mutta kyllä tää kauden alkuun valmistuu...

All times are GMT +3. The time now is 03:26.