![]() |
Bensapihi C4!
Ajoin reilut tuhat kilsaa kesälomareissulla. Kojelauta näytti keskikulutukseksi 8.8 litraa sataselle, ja kun laskin itse kuiteista ja kilometrilukemista, sain:
eka tankki: 8.74 litraa sataselle (puolet ajasta ilmastointi päällä, targa-katto auki koko ajan, pidin cruisea päällä aika paljon) toka tankki: 8.48 litraa sataselle (katto kiinni, cruise melkein koko ajan päällä) Aina mentiin suurinta sallittua nopeutta, myös motarilla. Ennen reissuunlähtöä sekalaista kaupunki-ajoa suur-helsingin alueella: 12.8 litraa sataselle Tämähän on suorastaan bensapihi varsinkin motarilla! |
Omani vienyt alle yhden tankin tänä vuonna.
|
Mä en osallistu tähän keskusteluun ollenkaan.
|
Onhan se kulutus pieni, kun on niin matala auto eli otsapinta-ala on pieni ja ilmanvastuskerroinkin on pienempi kuin pakettiautossa. Eikä ole enää kaasaria tuhlaamassa bensaa.
|
Quote:
|
Mullakin vielä viime syksyn bensat säilöntäaineineen..
|
Vakuutukset ja verothan pyörii tietty koko vuoden ;) .
Sori OT. |
Räpeltämättömällä pääsee helposti 8,5-9 lukemiin matka ajossa.
Mulla on 4.10 perävälitys ja räpelletty joka paikasta, viime kesänä tein sellaisen testin, että vertasin maantiekulutusta kolmella suurimmalla vaihteella. Nelosella lukema oli n. 20 l, viitosella n. 14-15 l ja kuutosella n. 10-11 litraa. Tästä huomaa kuinka ylivaihteilla eli pitkällä kokonaisvälityksellä kulutus putoaa kaikkein tehokkaimmin. Nelosellahan moottori kiertää tuplavauhtia kutoseen verrattuna, samoin kulutus lähes tuplaantuu. |
Quote:
4¤ laittaa seisomaan niin ei pyöri kun osakasko. Harmittaa kyllä käyttis mut on se iso;) |
Quote:
|
| All times are GMT +3. The time now is 05:36. |