![]() |
Huijaus autokaupoissa
Tilasin n. 1,5 vuotta sitten 2011 SS Camaro Convertiblen jenkeistä suomalaiselta tyypiltä joka tekee autokauppaa jenkeissä. Sain auton vastan pari viikkoa sitten Suomeen ja tämäkin vasta sen jälkeen kun olin tehnyt tyypistä rikosilmoituksen Suomessa ja valituksen jenkkien kuluttajasuojaan.
Auton toimittaja Jukka, oli vaihtanut autoon eurotakavalot. Aikaa tähän hommaan menin hänen sanojensa mukaan lähes vuosi ja kustannuksia tuli minulle maksettavaksi n. 10 000¤. Itse auto maksoi viime vuoden keväänä 30 000 dollaria. Mielestäni tuokin on aika kova hinta vai mitä tuumaatte? Kun auto vihdoin saapui Suomeen niin huomasin, että siinä on naarmuja ympäri maalipintaa. Kaikki auton remontti ja ostokuitit sekä huoltokirja puuttuivat (myyjän mukaan oli laittanut ne autoon ja rahtifirma kadottanut ne). Lisäksi auton mukana tuli vain yksi avain. Eikö yleensä autoissa tule kaksi avainta? Haluaisin varmistaa onko hän antanut tuon avaimen jollekin eteenpäin. Minulla on pelkästään auton VIN koodi, eikä muita tietoja. Miten saisin tietää mistä auto on hankittu? Haluan varmistaa saiko Jukka molemmat avaimet kun osti auton. |
Quote:
Auton hintaan en ota kantaa sen enempää kuin, että jos tuo on myyntihinnaksi sovittu, niin sillä kauppa on tietenkin syntynyt. Oletko katsonut, mitä CarFax sanoo VIN-koodilla autosta? Kannattaa ihan Googleenkin tarjota, niin saattaa löytyä jotain. Omasta löytyi mm. Corvette-Registrystä juttua. Jarmo |
Laita vaan kaikki mahdolliset tiedot jukasta että muutkin osaa varoa.
|
Quote:
|
Ebaysta saat avaimen rungon alle $20 jossa kaukosäädin, sen saa opetettua autoon 5sec. Avaimen teettäminen varmasti onnistuu myös suomessa
|
Häh? 10000¤ takavaloista:confused:
Tuliko jenkkilän rekisteriote? |
Tyypin nimi on Jukka Toivola. Hän ei enää vastaa viesteihini. Laskuerittelyn siis piti olla auton takakontissa, samassa tilassa jossa on auton akku.
Jenkkien Title tuli postilla. Löytyykö siitä jotain hyödyllistä tietoa? Olin itsekin aika tyrmistynyt takavalojen remontin hinnasta. En olisi saanut autoa jos en olisi maksanut. Kuulemma piti takapuskuri vaihtaa uuteen ja maalata jotta eurovalot saadaan kiinni. Kustannuksista tai työn kestosta ei sanonut mitään etukäteen. Vasta kun homma oli hänen mukaan valmis niin tuli tuollainen hinta maksettavaksi. Kaikkein parasta on se, että takapuskuri maalattu väärän sävyisellä värillä ja asennettu niin huonosti, että saumat irvistävät parista kohtaa. Poliisi jatkaa asian selvittelyä mutta jos heidän mukaan ei ole tapahtunut rikosta niin siviilikanteena pitää viedä eteenpäin. |
Jukka Toivola, Las Vegas NY. 40 Years old. (instantcheckmate.com)
Liekkö sama jannu, paljon on rikoksia. Vois ottaa paremmatkin tiedot mut ei henkkaria. On näitä luottotietokoodeja mut vain Suomessa. Harmittaa varmasti. Käyhän moikkaamassa paikanpäällä! |
Uskoisin, että sama tyyppi.
Minkälainen avain siis kannattaisi tilata? |
Quote:
Tilasin pari viikkoa sitten ebaysta ameriikasta. Hinta muistaakseni 38$ ja kulut päälle yht noin 50 -60 euroa. Hyvin pelaa ja helppo opettaa autolle. Yritän kaivaa linkin ja lähetän sulle. Camaro 2010 iin tilaIn. Automaatin avain on eri kuin manuaalissa. T. Jussi |
| All times are GMT +3. The time now is 01:39. |