![]() |
69 pikkulohkoon enemmän ilmaa
Terve
Mulla on tulossa aika riuska ja iso pikkulohko ja jostakin muistan kuulleeni, että ilman saanti moottorille voisi olla heikkoa pikkulohkossa. Ja, että isolohkossa se olisi jotenkin järkätty jo GM:n puolesta paremmin. Onko kellään tästä lisätietoa? Imusarja on Victor Junior ja droppi ilmanputsari. Syylaariksi vaihdan Championin kolmirivisen ja sähköflektin. AC-jäähdyttimen kennon taidan jättää pois. Automaattilootahan tässä on. Tässä on sellainen lapsenusko että alkuperäinen hoodi mahtuu paikalleen. |
Quote:
Itse en kyllä keksi, mistä orkkis 69- isolohkon ilmanputsari saisi yhtään sen helpommin ilmaa kuin pienilohkoisessa vastaavassa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin 69-isolohkon konepellin skuuppi on feikki. |
Ei kai siinä muuta eroa ole, kuin korkeampi konepeitto, jolloin alle mahtuu korkeampi ilmanpudistin? tai sitten ei tarvitse dropata, jolloin virtaus on parempi?
|
Ahtamalla 8) , No niin..
L88 tyyppinen juttu on paikallaan. Imetyn (ja ahdetun) ilman olisi hyvä olla mahdollisemman kylmää. Konehuoneessa ilma on aikas kuumaa joka on nou nou. |
![]() |
Tutkin lähdettäni vähän lisää ja olisiko siinä ollut puhe kuitenkin ilman ohjauksesta syylariin. Täytyypä keskustella suoraan hänen kanssaan. Tämän tyyppistä keskustelua käytiin:
"...Keulan alle kannattaa myös tehdä kuituun leikkaukset mitä käytetään yleensä isolohko autoissa, myös keulanalla oleva tuuliohjain kannattaa asentaa, jos sellaista ei ole...." |
Quote:
|
Quote:
Keulan alla oleva tuuliohjain kyllä vaikutta huomattavasti ajoviiman ohjautumiseen, joten se kannattaa ainakin laittaa, jos ei sitä autossa ole. |
Quote:
Tuo viritys vaatii että hankkii L88 -konepeiton. Monessa on jo tuo "airbox" valmiina. Jos ei ole, niin sen saa ostettua tarvikkeena. Ainakaan ei kannata rakennella orkkis-isolohko/LT-1 -peittoon mitään reikiä ja pilata sitä. Kysyttyä kamaa, ja arvokkaita myös. |
Tyhmä (onneks vähän kepitelty) kysyy et onks L98 nyt sit pikku vai iso?
Mistä ne tietää? Numeron mukaan sanonta? Helpottais elämää kummasti. |
| All times are GMT +3. The time now is 08:10. |