![]() |
Hei kaikille,olen uusi täällä.
Juu Hei vaan kaikille.Olen Martti Heikkinen ja olen ajatellut rohkaista itseni ja harkita corvetten ostoa.Mitähän mallia suosittelette? Asun Turussa.
|
Tervetuloa kööriin!
Vastauksena kysymykseen: kaikki ovat oikeita vastauksia, Corvetet ovat hienoja autoja. Lähinnä kysymys on sinun mieltymyksistäsi. Ja paljonko sinulla on rahaa? :D |
Tuo edellinen oli siis minun posti...
t tapio |
Jep. makuasia.
60-70 luvun vekottimet ovat teknisesti yksinkertaisia ja "helppo" itse korjata ja ylläpitää, eli niissä ei ole tietokoneita ja muuta saastetekniikkaa jotka mennessään epäkuntoon aiheuttavat harmia. Uudemmat taas ovat ajettavuudeltaan mainioita. Joskaan vanhemmatkaan eivät huonoja ole. Kannattaa ostaa valmiiksi niin hyväkuntoinen kuin mihin rahat riittää. projektista väsääminen on aina kalliimpaa. Toisaalta silloin saa ainakin hyvän ja sellaisen kuin haluaa, jos on taitoa. Lue vaikka V8 Magazineissa olleita osto-oppaita eri vuosimalleista. niitä on ollut parin viimevuoden aikana eri lehdissä. |
Mun mielestä kannattaa valita ekanakin tapa miten harrastat ja sitten se mieluisin korimalli ja eikun etsimään!
|
Re: Hei kaikille,olen uusi täällä.
Quote:
Tervetuloa Martti! Kannattaa aina ostaa paras aihio mihin on varaa. Tämän hetken markkinoiden perusteella edullisimmat autot ovat 74-82 ja 84-89 mallisia. Autojen hinnat lähtee aina 10teuroa ja kallein taitaa olla metron uusi C5 eli yli 100t euroa. Monella täällä on paljon tietoa monista eri Suomen vetteistä, joten kannattaa kysäistä, joskos joku sattuisi tietämään kyseísestä yksilöstä kertoa jotain. :!: Jani |
Kannattaa ensin miettiä seuraavat asiat:
-miten paljon on tarkoitus kaataa rahaa autoon -mitä kyseisellä rahamäärällä saa -kiinnostavatko nämä saavutettavissa olevat vaihtoehdot Tämän jälkeen vain etsimään paras vaihtoehto. |
Useampia vanhoja harraste/urheiluautoja ostaneena/kojauttaneena/itse korjanneena vähän tarkennan kaverien antamia vinkkejä:
1. mieti paljonko sinulla on rahaa ko. projektiiin 2. varaa henkisesti (mielummin ihan fyysisesti pankkitilille) 20-30% ostohinnasta korjauksiin 3. etsi niin hyvä kuin ikinä löydät - älä tee kompromisseja. Korjaukset ovat helposti 2-4x kalliimpia kuin sama ominaisuus ehjänä 4. älä osta ensimmäistä jota käyt katselemassa 5. tutki kaikki, tutki uudestaan, älä usko mitään myyjän väittämiä 6. Vettessä ei kuulu olla mitään ominaisuuksia mitä ei olisi myös Bemussa, Mersussa tms. Eli kaikki sivuäänet, kolinat, pauke, nakutus jne kertovat viasta - ei ominaisuudesta. 7. opettele fiksaamaan juttuja itse, korjaamoihin uppoaa Vette-lisää loputtommasti. 8. muista, että puhutaan helposti 10-30 vuotta vanhoista autoista joissa voi olla voimaa kuin pienessä kylässä. Korjauksia siis tulee aivan varmasti mutta se on sen arvoista! 9. älä anna meidän pelästyttää sinua :wink: EDIT: ylläoleva koskee kaikkia vähänkin eksoottisempia harrasteautoja - ei vain Vettejä. |
:peace: Tervetuloa joukkoon.
Tulethan katsomaan 15/5 Turkuhalliin parkkipaikalle. Danne |
Kuten Dannekin : tuu Turkuhallille niin näät voimaa ja rautalankaa !!! :chainsaw:
|
| All times are GMT +3. The time now is 06:57. |