FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jarrusatulapultit (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=3821)

Juha 27.06.2006 11:25

Jarrusatulapultit

Kun vaihtaa jarrupalat, niin pitää ainakin yläpuolinen jarrusatulan pultti ottaa irti, ja alempaa ehkä löysätä. Pitäiskö nämä pultit vaihtaa aina kun ne ottaa irti? Huollossa (viime keväänä) kun säätivät mun kässäriä ja ottivat satulan irti, niin laittoivat vanhat pultit kiinni ja laittoivat jotain liimaa siihen. Mulla on uudet jarrupalat, mutta niiden mukana ei tullut uusia pultteja. Oisko syytä ostaa uudet pultit ennenkuin käyn vaihtamaan paloja?

MikkoM 27.06.2006 11:28

Ei pultteja yleensa vaihdeta/edes tarvitse vaihtaa.

energy 27.06.2006 11:29

Quote:

Originally Posted by Juha
Kun vaihtaa jarrupalat, niin pitää ainakin yläpuolinen jarrusatulan pultti ottaa irti, ja alempaa ehkä löysätä. Pitäiskö nämä pultit vaihtaa aina kun ne ottaa irti? Huollossa (viime keväänä) kun säätivät mun kässäriä ja ottivat satulan irti, niin laittoivat vanhat pultit kiinni ja laittoivat jotain liimaa siihen. Mulla on uudet jarrupalat, mutta niiden mukana ei tullut uusia pultteja. Oisko syytä ostaa uudet pultit ennenkuin käyn vaihtamaan paloja?

Jossei niissä mitään vikaa ole niin en keksi syytä miksi ne pitäis vaihtaa. :)

Juha 27.06.2006 11:29

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Ei pultteja yleensa vaihdeta/edes tarvitse vaihtaa.

Oon tuohon mun käyttikseen vaihdellut jo useammat palat, niin siinä on kyllä jarrupalojen mukana tullut aina uudet pultit satulaan ??

MikkoM 27.06.2006 11:35

Quote:

Oon tuohon mun käyttikseen vaihdellut jo useammat palat, niin siinä on kyllä jarrupalojen mukana tullut aina uudet pultit satulaan ??

Tapauskohtaisesti, mutta tuskin tarvetta vaihtaa...
Joissakin paloissa tosiaan tulee uudet pultit mukana, mutta ei niitä pakko ole vaihtaa...

Juha 27.06.2006 11:36

Quote:

Tapauskohtaisesti, mutta tuskin tarvetta vaihtaa...
Joissakin paloissa tosiaan tulee uudet pultit mukana, mutta ei niitä pakko ole vaihtaa...

Ok, laitan sitten vanhat pultit kun ei niissä mitään vikaa ole. Mikäköhän idea oli siinä kun huollossa laittoivat jotain liimaa siihen pulttiin?

MikkoM 27.06.2006 11:47

Quote:

Ok, laitan sitten vanhat pultit kun ei niissä mitään vikaa ole. Mikäköhän idea oli siinä kun huollossa laittoivat jotain liimaa siihen pulttiin?

Kierrelukitetta että pysyvät varmasti kiinni;)

Juha 27.06.2006 12:00

Quote:

Kierrelukitetta että pysyvät varmasti kiinni;)

No niin, nytpä tiedän sit senkin :-) Sitä ei varmaan välttämättä tarvii laittaa, ehkä ne pultit pysyy kiinni ilmankin.

MikkoM 27.06.2006 12:07

Quote:

No niin, nytpä tiedän sit senkin :-) Sitä ei varmaan välttämättä tarvii laittaa, ehkä ne pultit pysyy kiinni ilmankin.

Kyllä varmaan, mutta kannattais hakea kuitenkin sellasta "keskilujaa" kierrelukitetta pieni pullo, niin pysyvät varmasti kiinni, eivätkä ala ainakaan helisemään;)

Juha 27.06.2006 12:09

Quote:

Kyllä varmaan, mutta kannattais hakea kuitenkin sellasta "keskilujaa" kierrelukitetta pieni pullo, niin pysyvät varmasti kiinni, eivätkä ala ainakaan helisemään;)

Ok. Löytyykös ne ihan tuolla kierrelukite nimellä vai jollain muulla?

All times are GMT +3. The time now is 01:50.