FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Coolerit on muotia! (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4026)

Pekka Berkeles 23.07.2006 17:21

Coolerit on muotia!

Joskus aikanaan Chevyn viis'seiskoista poistettiin etupuskuri keulalta harrastelija-omistajien toimesta. Oli muotia kuulemma tuolloin, kertoo tarina. Vaiko oliko siinä sittenkin jotain muutakin? No, nykyään puskurittomia classic-Chevyjä näkee harvemmin.

Aikansa kutakin. Nyt on cool kun on iso cooleri keulilla. Tyylipuhdas rice-raceri tai miksei eurotunerikin kaipaa moisen, eikä tietenkään piilossa vaan näkyvillä. Ja eiköhän näitä tule jenkkeihinkin, nimittäin huhut kertoo että Groovyjay on jo sovitellut moista -79:nsä keulille. Alla maailmankuulun Hans G. Lehmannin alkuviikosta ottama kuva C3-R.comin suljetulta, äärimmäisen tarkasti vartioidulta testialueelta. Tuulilasi ja Turbo-lehti, puhumattakaan GTI-Magazinesta, ovat jo ostaneet oikeudet kuviin, mutta Finnshark.com:illa on kuitenkin etuoikeus näyttää kuva ensimmäisenä maailmassa:

Valitettavasti huhut eivät kerro, koska intercooleri Veten keulalle lopulta asettuu... :-)

[Huom: kyseessä on pieni käytännön pila, eikä taustalla ole totta nimeksikään]

Usein intercooler on siksi näkyvissä keulalla, että se ei vaan kertakaikkiaan mahdu minnekään muualle. Ulkonäkö on makukysymys, eikä oikeaa vastausta ole. Veten keularakenteet ovat nekin haastavia välijäähdyttimelle, tosin en muista nähneeni vielä ainuttakaan versiota, jossa itse jäähdytin olisi näkyvissä ulkopuolella, vaikka jäähdytystarvetta voisi varmasti ollakin. Classic-Corveten keulalle ei cooleri taida kovinkaan helposti sopia, ainakaan omasta mielestäni, paitsi jos sen saisi jotenkin tuonne alemmas. Yllöoleva kömpelö kuvankäsittely on tarkoitettu vain viihdyttämään satunnaista lukijaa, ja tietysti erityisesti ahdetusta isolohkosta haaveilevaa adminia...

Josko sitten lopulta asiaakin. Miltäs noin coolerit yleensä ottaen näyttää lukijoitten mielestä? Omasta mielestäni ne henkivät auton tehosta, aivan kuin ennenvanhaan lokasuojista ulos tulleet renkaat ja vanteet. Sama tietysti spoilereitten kanssa. Vaan voiko cooleri olla tyylikäs? Voi toki, ihan samoin kuin kaikki muutkin edellämainitut alueet.

MS 23.07.2006 17:27

OU JEE. Miehekäs pillistö.

Pekka Berkeles 23.07.2006 17:31

Quote:

Originally Posted by MS
OU JEE. Miehekäs pillistö.

Katotaas ny kun mestari itse saapuu paikalle tuulispäänä...mitkä on kommentit...

MikkoM 23.07.2006 17:45

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Katotaas ny kun mestari itse saapuu paikalle tuulispäänä...mitkä on kommentit...

Kyllähän tuo GJn tyyliin taitais sopia :rolleyes::rolleyes:
Ei vaan mikäs coolerissa, monenlaisia toteutuksia on nähty, enemmän tai vähemmän tyylikkäitä(joka tietenkin on jokaisen oma mielipide) ...

Pekka Berkeles 23.07.2006 17:54

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Kyllähän tuo GJn tyyliin taitais sopia :rolleyes::rolleyes:
Ei vaan mikäs coolerissa, monenlaisia toteutuksia on nähty, enemmän tai vähemmän tyylikkäitä(joka tietenkin on jokaisen oma mielipide) ...

Niin no, mulla oli sekä C3, C4 että C5 photoshopissa (kuvankäsittelyssä tietokoneella) odottamassa, ja ensin yritin mahduttaa cooleria C4:een...mutta kun se peitti koko auton, niin yritin seuraavaksi C3:een. Ja siihen se kuvan resoluution takia istuikin...

Isot vanteet ei ole sama asia kuin iso cooleri. Joten en olisi (itse) niinkään varma tuosta mitä yllä mainitsit. Saas nähdä...

MikkoM 23.07.2006 17:58

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Joten en olisi (itse) niinkään varma tuosta mitä yllä mainitsit. Saas nähdä...

Siksipä siinä olikin :rolleyes::rolleyes: ;)

poppamies 23.07.2006 18:23

ihan vähäsen epäilin kuvamanipulaatiota kun toi rööri lähtee eturenkaasta, mutta onneksi paljastit käsitelleesi fotoa, nyt voin taas nukkua rauhassa. ;)

Pekka Berkeles 23.07.2006 18:34

Quote:

Originally Posted by nipa79
ihan vähäsen epäilin kuvamanipulaatiota kun toi rööri lähtee eturenkaasta, mutta onneksi paljastit käsitelleesi fotoa, nyt voin taas nukkua rauhassa. ;)

Äläs nyt, juuri tuossa kohdassahan on (reippaasti kierrettynä) myös Grovyjaylle mainostamaani Ritariässä-teippiä, joka piilottaa (ja viilentää!) nuo ahtoputket. Oikeastihan putki menee etuvanteen keskiön kautta, vaikka kuvassa tuo ei näykään. :D :D :D

poppamies 23.07.2006 18:52

vai oli Groovy käyttäny agentti teippiä!!!

groovyjay 24.07.2006 19:16

Quote:

Originally Posted by nipa79
vai oli Groovy käyttäny agentti teippiä!!!

Kysy vaan kuinka paljon, Pekka Berkeles, kun menit paljastamaan mun salaisen aseen jo ennen Alastaron koitosta... Eli se mikä aerodynamiikassa hävitään se jäähtyneenäilmana voitetaan! :cool:

All times are GMT +3. The time now is 08:02.