www.smpcorp.com
sieltä löytyy sahköliitintä ja anturia jos alkaa vikakoodia pukkaamaan |
Voiskos nää linkit laittaa tänne C4-osastollekin samanlailla "stickynä" kuin on C-femma osastolla?
|
Quote:
Ja jos joskus vihdoinkin saataisiin se mahdollisuus editoida omia viestejä miten pitkän ajan päästä tahansa, niin noita hyviä linkkejä ja vanhoihin ketjuihin voisi kerätä yhteen viestiin, johon voisi aina viitata, kun tulee kysymyksiä. Nyt vanhat, mutta hyödylliset ketjut hukkuvat ja samaa asiaa kysellään uudestaan ja uudestaan... |
Täältä löytyy kaikki tärkeimmät: vianhaut+sähkökaaviot+tietokoneboksit.
http://www.chevythunder.com/ |
Webbikauppalinkkejä olis tarve saada muitakin kuin Eckler's ;) Itsellä kun ei ole kokemusta noista ulkomaan kaupustelijoista...
|
Pikasesti listaa kasailin mitä mieleen tuli ja koneelta helposti löyty.
Varsinaisia nettikauppoja sekä eBay myyjiä joiden kanssa asioinut. Mid America Motorworks http://www.mamotorworks.com/ Zip Products http://www.zip-products.com/ The Last Detail Corvette Parts http://www.tld-corvette.com/ West Coast Corvettes http://www.westcoastcorvette.com/ Willcox Corvette http://www.willcoxcorvette.com/ Muskegon Brake http://www.muskegonbrake.com/ Jarrut, alusta, ohjaus. eBay kauppiaita joiden kanssa kauppaa tehnyt Uptmor's Corvette Parts purkuosia Corvette Mack Purkuosia C2-C4 Redline Corvette Parts C4 ja C5, pääasiassa purkuosia Corvette Performance Products Uusia osia Ikerds Corvette Suspension Products Alustan osia, jarruja yms Corvette Stainless Steel Brakes Alustan osia, jarruja yms |
Vette brakes and products http://www.vbandp.com/ jarruosia, alustaa
Doug Rippie http://www.dougrippie.com/ jarruja, alustaa, viritystä jne Lingenfelter http://www.lingenfelter.com/ virityskamaa Tuned port induction specialities http://www.tpis.com/ virityskamaa Corvette Central http://www.corvettecentral.com/ Vetteosia Exotic Muscle http://www.exoticmuscle.com/ Vetteosia |
Spänk juu. :thumleft: Linkit tyrkätty ensimmäiseen postiin
|
Tuolta tuli ostettua perä. Ebay:n kautta kuitenkin, mut näyttääpä firmalla olevan nettisivutkin. Asiallista toimintaa kaikinpuolin, vaikka toimituksen (Floridaan) kanssa olikin ongelmia. Kaveri jakso jeesata, vaikka se ei sille millään lailla kuulunukkaan (kiitos FedEx....:mad: ).
http://www.vette2vette.com/ |
Tuolta on tullut tavaraa nopeasti ja vaivattomasti. Rahdit ollut Eckleriin verraten 50% edullisemmat. http://www.corvetteamerica.com/
|
Quote:
Olikos tämä se putiikki josta ne sun auton alla olevat vanteet ja renkaat tulivat? |
Ei ollut. Huusin ne E-baysta :thumleft:
|
Siinäpä vasta kunnon paketti lukemista ennen kun alkaa tyhmiä kyselemään.
Corvette -87 "tuli" viime viikolla ja kokemusta yhtä paljon kun postejakin. No kunhan akku latautuu taas huomiseksi niin voi ruveta tutkailemaan pikkuhiljaa akkukaupan kautta. |
Quote:
Tuli privaa liittyen nimenomaan '87 vuosimalliin ;) |
Quote:
Tervetuloa foorumille! :thumleft: |
Quote:
No peesaa ite saman, että tervetuloa vain foorumille PR1 |
Kiitos kaikille ja kiva olla tervetullut, (ihan kun toisessa harrastus sivuilla: Amiga 15v.) on kokemusta jo kertynyt yhtä sun toista.
Kallis 285¤ Optima Red Top Akku tuli tilalle ostettua ja rakennettua kylkeen kytkin jos yli viikon seisoo auto niin saa kiinni kätevästi. Akun kylkinavasta toinen ja päältä toinen johto, ei tarvinnut katkoa alkuperäisiä;) Entinen näytti 11V. 13 tunnin latauksen jälkeen 11,20. Kenno oli pimeänä. Uusi 12,40 ja ajeltua (vihdoin ja viimein!) ja nautiskeltua joku tunti näytti 14,40V ja näyttää pysyvän. Sanoisinko Corvette Power! Nyt syttyi "Engine Service Soon" ja kaverilla olis läppäri ja johto mutta (taas näitä) ohjelmaa kyselen... Pari on jo mutta mikä olisi se oikea? Ens viikolla joku ilta pitäis testata. Auto tiputtelee vähän aineita joten tiivisteet pitäis uusia mut muuten on aika läväkän oloinen peli. Vartijat jo ajoi pois transportterillaan Prisman parkista kun yritin emäntää opettaa ajelemaan fiestan jälkeen... Luulivat kai et se meinaa burnikset heittää kohta;) Miten muuten valoista? Pari kertaa poliisit vastaan ja "siisteillä" valoilla ei mitään. Tietty ajovalot auki sitten pimeällä. Siistii! Onneksi olkoon kaikille Veten omistajille, kerranhan sitä eletään. Niin sitä ohjelmaa? ;) Moi. |
|
Hieno musta vette sulla. Eilen otin Floridan kilvissä omasta kuvaa kun löyty suomi kilpien alta ja vahailin Autoglymillä. Toimii joku ohjelma, katellaan kiitos!
P.S. Olikohan niitä tuulilasin pyyhkimiä vielä joku ostamassa? Vaikka pari paria vois ostaa jos vielä jäljellä. -BUMP- Kylläpä aika rientää niinkuin "D" olis kokoajan päällä;) Näin uudelle keltanokalle vaikka autoa onkin tullut opeteltua ja pidettyä katoksessa muiden ihasteltavana (ja kateellisien näköjään *******) 29.8.2008 on siis ja muutama kirja Alfameriltä tilattu ja putsattu ilmanottoa niin tyhjäkäyntikin on yhtä juhlaa. Hintaa tuli 0¤ jos ei yks päivä pois duunista lasketa;) Sitten on kaapeli ja ohjelmat, enää pitää ostaa läppäri... Amigaan kun ei mahda sopia ne Veten ohjelmat. Kiva olis cruisailla kun sais koneelta luvan ja näkis vikalistan- Lämmintä tallia jo meinasin puhkasta varastoon pariovilla mutta oman mittapiirrosten mukaan toinen ovi ei mahdu auki joten se siitä. Pitänee häätää vuokralainen Veten alta pois ja laittaa tallin ovet... No vitsi, ei vara. Mites öljyjen kanssa: Kannattaako atm öljyjä noin vain vaihdella/vaihdattaa vaikka öljypisteellä kun kuulemma onnistuis? Ei tietoa pitääkö paska sen kasassa mutta hyvin terhakkaastihan tuo vaihtelee, on ilo ajella vasen jalka toimettomana;) Mittailin et olis vielä se kaks salmiakkiruuturiviä kylmänä kaikki vaihteet läpi käytynä ainetta jos oikein mittailin tyhjäkäynnillä... Sitten kun vuotaa parista muustakin kohdasta lätäköt Keula-keskus ja perä?!? niin meinasin rakennella pukit niin pääsee vilkuilemaan mistä tihkuu ja aika hienot olikin tehny joku jos Googelittaa vaikka "make a ramp for corvette". Idea oli mulla kyllä ennen kun sivun näin. Tarkoitus olis vaan neljästä leveämmästä palasta tekaista kohta kunhan lopettaa tän löpertämisen... Kiitos Huh ja Moi! P.S. Multa voi sit kysyä jos tarvii jotain kirjamatskuista tietoa.. P.P.S. Jamboreelta pöllin Avattaren Amigaworldin sivuille kun auto samaa näköä kun oma, sano jos haittaa. |
BUMP
Pukit tehty ECM-koodia vaille läppäriin.?. No jotain lukee. Meni taas vaan läppäri vaihtoon... Pyrkyri täällä editoi taas 15.2.09. Ihmettelen kun ollaan viimesenä aina vaan tässä niin pitää jotain kertoa. no, vilkut hienoiks valkeiks ledeiksi vaihdoin viimeks jotka tietty vilkkuu keltaisena laillisesti, 26€ oli muumimaailmassa. Entiset oli niin rumat oranssit tötteröt, kulkeekin kovempaa varmaan;) ja tänään tallissa avasin ovea niin kraks, otti kiinni oveen. Olin liian hyvin sivupalat pultannu kiinni kun ennen oli ottanu taas pellin laitossa kiinni, saas nähdä mitä huomenna tapahtuu kun pelti auki kun jätin laturiin välillä kun on rämpätty kaikkee seuraavaa: Auto siis cruisailtu lämpimään talliin pukeille, katsastus ekana kun menee 3 kk umpeen... -Oven purkamisen ja penkkien (jotka vieläkin verhoomossa ja lärpykkä) jälkeen: Kaukosäädin parin illan jälkeen joka jo avas takarontin ja nyt kun vielä suoran virran jostain etin ja miinuksen boksiin niin pitäis toimia releineen. Hyvä kaveri oli apuna. -Öljypisteen syksyisen reissun ansiosta ei vuoda tippaakkaan ainakaan entiseen malliin. (Eli vikaa;) -Tulpat,johdot,jakajan kansi,pyörijä,hihna,ilmanputsari ja mitä muuta unohtu vaihdettu ensikertalaisittain. Auto lähti käyntiin mitä nyt suljetussa tallissa kehtas pitää niin pyörikin ok. Ihmeellistä. Kiitos Jakelle. (Toiselle Jake-broidille tallistakin) -Tiivisteet tuli vaihdettua perä ja etu-osasto jotka kiertää ympäri kun katto pois. Aika kova homma, saas nähdä pitääkö sateella edes ja viheltääkö vauhdissa. -Vararenkaan sai tapeltua irti, vielä kun sais sen läkkyrän pysymään ilman sitä kunnolla kiinni. Ei kai se käy jos takaa puhkeaa 17"315 rengas? heh. luulisin ainakin. -Paljon puunausta,vahausta,maalausta,kiillotusta,rasvaamis ta,voitelua,säätelyä ja kaikkee muuta ihmettelyä uuden auton kanssa ollu, hauskaa, joskus vähemmän mut päivääkään en kadu. Apukuskin ikkuna meni pimeäksi kesken ajon kesällä ja penkin sähköt joten se pitää saada ja katsastus niin ja tietenkin penkit takas Corvette teksteineen niin alkais olla kasassa kunhan saa kasattua oven ja ja... muuta eli paljon vielä projektia mut yhdeks talveks omasta mielestä aika hyvin? Ikinä en katastuksessa käyny mut valot käy kiitos vinkeistä täällä kun on muuttoauto, siis kävin katastuksessa kun laitoin seisomaan niin tarkistivat samalla ja oli kuulemma vasta muuttunu jotkut. Saa siis punaisilla sivuvaloilla yms jatkossakin cruisailla. Lasinpesujuttua en ikinä vielä kokeillukkaan kun tajusin vasta puettua et kai sitä pitää painaa alas sitä oven namikkaa? Hyvä kun sain pyyhkimet edes vaihdettua, enää en muista osaisko... Kaikki muu unohtu kertoa ja mitä kesällä tulikin jo tehtyä, Kattokaa ens V8 -Talleissa tapahtuu niin saan viimeistään keltanokan maineen. Hauskaa Kevään odottelua, yhdet sille;) |
Tääkin olis hyvä näkyä myös C4-osiossa
http://www.vbandp.com/instructions/h...ruct/align.htm L98:n IAC:n huoltoon http://www.geocities.com/jgkov/IACService.html Samaiseen TPS:n säätöön taitaa jo olla ohjeita, mutta täämönenkin http://www.geocities.com/jgkov/TPSService.html |
Höh ei Kaspersky IS 2009 päästä noille kahdelle viimoiselle sivustolle!
Phisting-sivuiksi väittää. No ei olis eka kerta kun on väärässä. |
Quote:
Öööö...fisting vai fishing?? Ovat vähän eri asioita, toi nyrkkin* ja kalastelu :D |
Quote:
Katohan typoa, piti kirjoittaa phishing. No joo tosta kalastelusta mä en tiedä juurikaan mitään, pikkusen pilkkimisestä ja kairaamisesta. Fistaamisesta enemmän ;). |
Ekaan viestiin lisätty kattopalan säätöohje http://forums.corvetteforum.com/c4-t...-c4-roofs.html
|
Lisäsin klemmaridiagnostiikkalinkin ensimmäiseen postiin. Vuodesta 1990 lähtien 'perinteisten' vikakoodien lisäksi myös ABS-yksikön sekä CCM:n vikakoodit saa ulos klemmarimetodilla http://www.corvettebuyers.com/c4vettes/codes.htm
|
Omakeksimä vinkki kun aika supercool takapuskuri on eteisessä vieraiden ihmeteltävänä ja odottaa putsausta ja maalausta.
Pätee suurimpaan purkamiseen mihin digikamera ei auta. Piirrä aaltopahville esim. mun tapauksessa C4 perä lamppuineen. Laita("poraa") ruuvit aina kun saa irti samoihin kohtiin pahviin. Puukolla voi tehdä polttimoillekkin paikat yms. Meni vain 6 pulttia poikki mitä hampaat irvessä ruuvasin irti kun on Palm Beach-Koli hiekat imeytynyt. Uudet pultit ja yleis CRC ja vanha hammasharja mut: Helpottaa dementikkoa kun joskus laittaa takaisin toi pahvikartta. Voi kun olisin keksiny aikaisemmin! |
http://www.youtube.com/watch?v=49WXmzfOy4k
Peruslukemista/katsomista. Ehkä. Jos on ensi kertaa liikkeelle voi olla paikallaan katsoa mitä ukko puuhailee suuttimien kanssa. |
C4 osaluettelot:
http://development.sourcefuse.com/rc1/1C4.pdf http://development.sourcefuse.com/rc1/1C4PARTS.pdf Lainaa: Alkuperäinen kirjoittaja sevy.8 Tässäpä tännekin tämä C5 osastolla stickynä oleva linkki: Korjausohjeita ja BOLT on testejä C1-C6 http://www.corvettemagazine.com/content/section/11/136/ Näitä en saanut pelaamaan, noinkohan ovat poistuneet bitti mailmasta |
Löytyi koneelta muutama C4 related juttu, joten ajattelin linkata tähän jos jollekin on apua:
C4 vacuum lines/egr Throttle gaskets Brakes Fuel pump & sender replacement Battery replacement Aircon |
Moi,
olen täysin aloittelija näissä touhuissa (ostin eilen ekan c4:n). ASiaan olisikohan vuoden -92 owner manuaalia jostain saatavissa? Täältä ei löytynyt sillä vanhin oli -93: http://www.vadengmpp.com/owners-manu...r_manuals.html Kiitos etukäteen. |
http://www.ecklerscorvette.com/catal...=-110&limit=96
tuolla, summit, zip corvette, rockauto, joistain noista tilasin itelle repair manualin ja näkyy olevan owners manuskatki tarjolla. onnea corvetten oston johdosta:cool: |
Quote:
Ebaystä löytyy välillä "edukkaasti" noita mutta 20$ cd versiot on sitten scannattuja piraatteja |
Quote:
Tuolta löytyi heti. Kiitos paljon. Ja kovin mielenkiintoiselta harrastukselta vaikuttaa. :) |
Kauppa Kaliforniassa
Tässä lomailyn ohessa tuli hieman kierreltyä vette-liikkeitä ja törmäsin tällaiseen firmaan:
http://coastcorvette.com/ Suosittelen. Paljon uutta ja käytettyä osaa. Hinnat inhimillisiä. Päästivät jopa penkomaan ominpäin käytettyjä osia. Harmi vain kun ei oikean värisiä ovipahveja löytynyt. Liikkeellä ei varsinaista verkkokauppaa, mutta toimittavat myös ulkomaille (ainakin paikan päällä tehdyt ostokset). Vierailemisen arvoinen paikka jos sattuu tuonne päin mailmas osumaan. |
C4 1984
Hommasin C4 Corvetten. Auto oli rekisteröity Ruotsiin. Valmistusvuosi on 1984 ja ensimmäinen käyttöönottovuosi 1988. Molemmat tiedot löytyvät rekisteriotteesta.
Auton maahantuonti/rekisteröintikatsastuksessa otteeseen tuli jarrujen kohdalle lisätiedoksi ABS. Olen ollut siinä käsityksessä, että Corvetteen tuli ABS-jarrut vasta 1986. Kirjoitin asiasta katsurille ja pyysin asiaan korjausta, mutta vastausta asiaan ei ole kuulunut. Siis kuinkahan on, onko 1984 jo ABS-jarrut? Vai onkohan ABS kirjaus erehdyksessä siirtynyt ensimmäisen käyttöönottovuoden 1988 mukaisesta versiosta? Auto on sen verran kaukana talvisäilytyksessä etten ole lähtenyt itse tarkistamaan. |
Tervetuloa! 1986 mallivuonna tuli ABS.
Jos mennään ihan pilkulleen niin kun autoja valmistetaan tehtaassa, saattaa edellisvuonna valmistettu auto olla seuraavan vuoden mallia. Eli jos autosi on valmistettu loppuvuonna 84, saattaa se olla 85 vuosimallia. Mikä moottori siinä on? Tarkista myös VIN koodi tuulilasin alareunasta, mitä se näyttää: Generation, Model Year, Starting VIN - Ending VIN, Notes C4 1984 1G1AY0782E5100001 - 1G1AY0782E5151547 C4 1985 1G1YY0787F100001 - 1G1YY0787F5139729 C4 1986 1G1YY0789G5100001 - 1G1YY0789G5127794 Coupe C4 1986 1G1YY6789G5900001 - 1G1YY6789G5907315 Convertible C4 1987 1G1YY2182H5100001 - 1G1YY2182H5130632 C4 1988 1G1YY2182J5100001 - 1G1YY2182J5122789 C4 1989 1G1YY2186K5100001 - 1G1YY2186K5126328 |
Quote:
Joo, pitää pyytää traficomilta korjaus asiaan, muuten voi katsastus olla hankala :D Onko auto rekisteröity 88 ruotsiin? Onko ollut sitä ennen USA:ssa kilvissä jo? Hieno hankinta, ensivuosi on heti juhlavuosi! :cool: |
Quote:
Kyllä se on tuo E, eli 1984 |
Quote:
Crossfire |
Quote:
Kannattaa nyt kyllä koittaa saada se oikea vuosi järjestelmiin oikein, jos katsuri ei vastaa, niin johonkin muuhun henkilöön tai esimieheen yhteyttä sillä konttorilla, varmasti kannattaa aika nopeasti korjata tuo virhe. Esim mulla on käyttöönottopäivä "00.00.1984" rekisteriotteessa. Se olisi sinullekin oikein. Varmasti auto ei ole neljää vuotta ollut missään varastossa ennen käyttöönottoa. Esim -86 vuoden ja uudemmille autoille päästörajatkin tiukkenivat ym. joten ei mikään pikkuasia. |
Sain tänään katsurin kiinni ja lupasi korjata virheen.
|
All times are GMT +2. The time now is 03:25. |
Powered by vBulletin.
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.