FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Pieni kiitos veteraaneille! (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5162)

Mad Dog 01.12.2006 23:16

Pieni kiitos veteraaneille!

Aihetta jo hiukan sivuttiinkin tuolla offtopicissa, mut tuli näin itsenäisyyspäivän alla mieleen seuraavanlainen ajatus: Olisiko hullu ajatus, jos Finnsharkin lipun alla järjestettäisiin ensi keväänä pieni sotaveteraani tempaus...eli esim. tehtäisiin ohjattu vierailu, johonkin veteraanien hoitokotiin. Voitais esim. pyyhkäistä miehissä ja naisissa talkoilla pihan kevätsiivous, (EDIT: ajelutus poistettu by Mad Dog), järjestää autonäyttely parkkiksella, luovuttaa pieni Finnshark taulu seinälle tai jotain sellaista????

Luonnollisesti kaikkialle ei resulsseja ole mennä, mutta yksikin paikka olis hyvä alku. Jatkossa hommasta vois tehdä vaikka perinteen, kunnes tarvetta ei enää ole.:(

Olen veteraani työhön jonkun verran perehtynyt ja olen sitä mieltä, että alkaa olla viimeiset ajat toimia. Veteraani järjestöt ovat julkaisseet ns. veteraanityön oppaan, jossa on ohjeita mm. edellämainitun tapahtuman järjestelyiden tueksi.

Allekirjoittanut alkaa mielellään asiaa selvittelemään, mikäli herrat on sitä mieltä, että tapahtuma voitaisiin toteuttaa.

Ideoita asian tiimoilta saa esittää luonnollisesti vapaasti(ja toivottavaakin), mutta kaikki kongreettiset tekemiset täytyisi koordinoida asianomaisten laitosten toiveiden/halujen mukaan.

Ainakin tuo joulupadan suosio antaa käsityksen, että mahdollisuuksia tempauksen järjestämiseksi meidän puolelta olisi...;) Kyseessähän olisi enemmän huomionosoitus henkisellä tasolla niille, jotka sen mielestäni ansaitsee...lienee tällä foorumilla sanomattakin selvä:salut:

Mitäs mieltä ootte?

Corvette63 01.12.2006 23:17

Ajatus on ainakin loistava...:thumleft:

MikkoM 01.12.2006 23:20

Loistava idea:salut::salut::salut:

Kiitos niille joille se kuuluu:salut::salut::salut::salut::salut::salut:

Pappatunturi 01.12.2006 23:24

Mun mielestä idea ja kohde on loistava.Mutta ko hommassa pitää olla tarkkana ettei mene väärän tyylisen populismin puolelle. Mulle oli pettymys mm toi "kiitos paita" kampanja jossa -ihan vaan omasta mielestäni- hoodee tyypit liiveineen irvas isänmaata enemmän kuin teki hyvää. Paidan lunastin mutta päälle en vetänyt kertaakaan.
Esim se ajeluttaminen vetellä,ei tunnu omalta jutulta yhtään. Taas voisin kuvitella että veteraaneista osa -esim kaunialassa voisi olla iloinen ihan vaan juttu seurasta? Tms tavallisesta kontaktista mikä voi monelta puuttua. Eli ei mitään Toni"luuseri" halme linjaa vaan jotain sellaista mitä ne veteraanit voisi oikeasti tarvita.

Ja ei sitten herneitä nenään,tää oli vaan oma mielipiteeni.

MrT 01.12.2006 23:24

Mukana ollaan, ainaki hengessä, niin että mahtaako niitä kova äänisten autojen kyydissä olo edes kiinostaa. Onhan noi omat esi-isätkin rintamalla olleet, ne nyt ovat jo mullissa kaikki niin niille riittää kynttilät haudalla.

groovyjay 01.12.2006 23:36

Idea hyvä. PT:n kanssa vähän samoilla linjoilla ton tyylipuolen suhteen. Mutta messissä ollaan. :salut:

Mad Dog 01.12.2006 23:41

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Mun mielestä idea ja kohde on loistava.Mutta ko hommassa pitää olla tarkkana ettei mene väärän tyylisen populismin puolelle. Mulle oli pettymys mm toi "kiitos paita" kampanja jossa -ihan vaan omasta mielestäni- hoodee tyypit liiveineen irvas isänmaata enemmän kuin teki hyvää. Paidan lunastin mutta päälle en vetänyt kertaakaan.
Esim se ajeluttaminen vetellä,ei tunnu omalta jutulta yhtään. Taas voisin kuvitella että veteraaneista osa -esim kaunialassa voisi olla iloinen ihan vaan juttu seurasta? Tms tavallisesta kontaktista mikä voi monelta puuttua. Eli ei mitään Toni"luuseri" halme linjaa vaan jotain sellaista mitä ne veteraanit voisi oikeasti tarvita.

Ja ei sitten herneitä nenään,tää oli vaan oma mielipiteeni.

Itseasiassa erittäin hyvin sanottu! Itse olen kyllä hyvin pitkälle samoilla linjoilla....

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, nimenomaan sosiaalisten kontaktien puute on nykyjään monen kohdalla ongelma ja pienikin virike voi piristää päivää kummasti.

Ja nuo ajelutukset yms. olikin tarkoitettu keskustelun avaukseksi. Kuten jo totesin ideahan olisi ENSIN keskustella asianomaisia edustavien tahojen kanssa mahdollisista tarpeista ja toiveista, joissa mahd. voisimme jeesata!

Enkä mä meinannut, että soitetaan seiska paikalle kuvaamaan, kun autokerho tekee hyvänteväisyystyötä mainosmielessä....tässä tapauksessa ainakin ajatus on lähtenyt ihan omasta sydämmestä ja halusta tehdä edes jotain kongreettista...edes kerran! Kaikessa hiljaisuudessa.....

groovyjay 01.12.2006 23:43

Quote:

Originally Posted by Mad Dog
Kaikessa hiljaisuudessa.....

Tiim rekkaputki tontille ja toi homma kusi justiinsa! :(

Ei vaan, kehitellään ens kesäksi joku teema asian tiimoilta.

Corvette63 01.12.2006 23:46

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Ei vaan, kehitellään ens kesäksi joku teema asian tiimoilta.

Jees! Lisää tapahtumia, loistavaa :salut:

groovyjay 01.12.2006 23:47

Quote:

Originally Posted by corvette63
Jees! Lisää tapahtumia, loistavaa :salut:

Ens kesän tapahtumakalenteri näyttää vielä 0:llaa... :D

All times are GMT +3. The time now is 07:16.