![]() |
Tiivistetilaus-ketju
Tuossa aiemmin on ollut puhetta tiivisteiden tilauksesta porukalla.
Voisin nyt ajan salliessa ryhtyä "koordinaattoriksi". Eli ajatus on kasata kaikki kiinnostuneet tähän ketjuun, ja sitten lukumäärän ollessa tiedossa pyytää tarjoukset potentiaalisilta toimittajilta, ja hinnan mahdollisesti sattuessa kohdalleen, tilata kamat. Voin hoitaa tarjouskyselyt ja tilaukset+postitukset (tietysti ilman palkkioita). Eli tähän ketjuun voisi ilmoittautua kaikki, jotka ovat kiinnostuneita. Tarjoukset pyydetään siis C4:n originaalitiivisteistä. Ei tarvitse tilata koko settiä, vaan voi ottaa mitä tiivisteitä haluaa. Kuitenkin orkkiksia jotta saadaan joku järkevä rajaus tilaukseen. Osalta mulla onkin jo yv:ssä tiedot, mutta voi varmuuden vuoksi laittaa tähän ketjuun vielä viestin, niin saadaan varmistettua. Tämä ei siis ole sitova juttu, vaan kartoitetaan aluksi minkä verran tiivisteitä voisi olla menossa, jotta saadaan pohjaa tarjouksien pyytämiseen. Mulla ei ole hajuakaan, paljonko noista voi saada alennusta. Vertailun vuoksi, orkkistiivistesarja maksaa yleisimmin n. 1500€ suomeen kuluineen, halvin paikka tähän asti on ollut n. 1100€, yksin kappalein. Ehkä voisin kuvitella jotain tuollaista 30-40% alennusta, jos oikein hyvin menee.. Eli lähtökohtana voitaisiin pitää, että alle tonniin pitäisi päästä. Kuitenkin, toivoisin, että jos tähän ilmoittautuu, että olisi valmis myös "suurella todennäköisyydellä" tiivisteet tilaamaan, jos hinta saadaan kohdalleen, ja porukalla päätetään yleensä tilata. Tämä siksi, että jos tarjoukset pyydetään esim. 10 satsista, niin mikäli osa tilaajista putoaa pois, niin hinta takuulla nousee jäljellejääneille, jolloin taas osa varmaan jättäytyy kelkasta tämän seurauksena. Lopputulos; paljon melua tyhjästä. Hyvin jos käy, niin vuoden alussa päästäis tilaamaan, ja jos tilaus tulee rapakon takaa, niin halvimmalla kyydillä menee ehkä kuukausi, ennenkuin kamat on käsissä. Eli hyvin kerkeää vielä vaihtamaan ennen kesää. Eli laittakaa, mitä tiivisteitä haluaisitte ja mihin vuosimalliin. |
Mulle -87:aan oikeestaan täys setti. Eli takaluukun(lasin), katon ja oviaukkojen tiivisteet mukaan tilaukseen. On ne sen verran kurjassa kunnossa...
|
Tänne kanssa TÄYSI setti (Cocco-setti) -87aan. Muuttuu sateisena päivänä sukellusveneeksi ellei vaihdeta. Ottaisin myös -81 täyden setin (appiukolle) jos mahdollista. :salut:
|
Kiinnostusta on -88 avon tiivistesarjaan.
|
No perskeles... Mä tossa 3..4kk sit etin noita ja tilasinkin koko setin (lokasuojan ja konepeiton väliset puuttuu). Ei kylläkään oo mitään GM:n alkuperäsiä (tai merkit tms. puuttuu), mut saapi nähä miten istuvat. Mun tuurilla hyvin huonosti. :D
|
Mukana ollaan eli 87 koko tiiviste sarja. Lisäksi kiinnostaa "Corvette Door Panel Outer Window Seal", Tarkennus löytyy Ecklers:tä Item# 26358, Item# 26359.
|
Eiks kannata ennemmin ottaa tää "Item# 41767"? Siin on molemmat ja saa jopa muutaman taalan halvemmalla.
Pieni varotuksen sana. Noi on "aikaa vievät" vaihtaa. Ite ostin 3 vuotta sit noi, ja kesti 2 vuotta saada ees toinen vaihdettua. :rolleyes: Toinen on vielä hyllyssä... :D |
Tarvetta olis koko sarjalle 84:n. Sit oviin vielä inner ja outer sealit.
|
Kuinkas morgan haluaisit listat tarvittavista tiivisteistä? Onko jossain originaalien varaosanumerot saatavilla vai heitetäänkö tiivisteiden nimiä vai käytetäänkö esim. Ecklersin numeroita? Mikä sinulle olisi helpointa?
|
Quote:
Toki, jos on alkup numerot, niin helpottaa. Meinasin tehdä luettelon tarvittavista tiivisteistä, ja ettiä sitten varaosanumerot niille. Helpottaa tarjouksien pyytämistä, kun voi heittää alkup. numerot. Kunhan yksilöitte, mitä tiivisteitä tarttette, niin käyn ne vielä läpi teidän kanssa yv:llä. |
| All times are GMT +3. The time now is 04:02. |