FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Seitennelonen katsastuksessa... (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6713)

Qtti 20.05.2007 14:13

Seitennelonen katsastuksessa...

Kävin sit leimalla, runkonumero uupui ja jotain muuta pientä.. Ajattelinkin kysästä viisaammilta, että löytyykö runkonumeroo muualta kuin ovenpielen tarralapusta? Ja huoltookin pitäs tehdä, mites suositukset moottoriöljyksi, ja mitä peräöljyksi?

janiv 20.05.2007 15:37

Löytyy se runkonumero jostain, mutta jos ei löydy niin naputtelet itse. Ihankuin olisin omassani nähnyt runkonumeron jossain moottoritilassa vasemman ylätukivarren lähettyvillä.

Tommosessa tilanteessa varmaan tekis mieli sanoo katastusmiehelle, että "Siehän se inssi oot, siun se pittää tiettää mistä se numreo löyttyy." :)

Peräöljystä mie sanon sen mitä monet on täällä sanonu, että laitoit mitä tahansa niin laita silti se lukkoperän lisäaine. Siis vaikka laittasit semmosta öljyy joka jo sisältää lisäaineen. Ite uskoin viisaampia ja tein niin. Eipä oo perä rutissu.

Mopo 20.05.2007 18:21

Ei minullakaan ollut muualla kuin ovipilarissa. Muutama vuosi meni katsastus ihan ok. Sitten eräs inssi alkoi sitä vaatia. Eihän sitä tietenkään mistään löytynyt. Runkonumero meistettiin (tein itse) ja inssi löi sitten tähdet numerojen eteen ja taakse. Laitettiin vasempaan runkopalkkiin. Etupyörän kohdalle (siinä missä simpukka sijaitsee). Näkee kun kääntää renkaat oikealle.

T72 21.05.2007 13:39

Runkoihin on tehtaalta stanssattu runkonumero mutta ne taitaa lähes poikkeuksetta olla paikoissa joita ei näe ellei koria nosta pois paikoiltaan... omassa oli runkoaisan päällä oven kohdalla, joissain muissa on ollut takarunkoaisan päällä. Tohon munkin autoon on sitten jälkikäteen meistetty se numero konehuoneesta näkyvään kohtaan runkoa.

energy 21.05.2007 14:20

Juu, -76 löytyi vasemman taka-aisan päältä = näkee ainoastaan kun kori poissa ja puhallettu. Itse kans vetelin dremelillä omat numeron vasemman eturenkaan taakse ohjausmurikan kohdalle. Inssi katto ne ja totes ok. Mitään tähtiä sinne ei ruvettu kumminkaan lyömään kuten ei lyöty mun muuttoautoonkaan kun se katsastettiin. Taitaa olla vaan perfektionistit jotka niitä tähtiä niihin rupee naputtaa numeroiden alkuun ja loppuun.

VetteMan 21.05.2007 15:30

Myös oven kohdalla rungossa oli numero, tai sen jäänteet.. Ei näe kun ottamalla korin pois. Jos on runkoaisan päällä takapyörän kohdalla niin sen voi nähdä ottamalla renkaan irti ja tiirailemalla korin ja rungon väliä.
Kai se pitäs johonkin päin meistää omaankin tuo runkonumero.

Qtti 25.05.2007 23:22

No nyt sit meni läpi että heilahti :D Veropäätöstä odotellessa... lupailivat oikein heinäkuun puolenvälin tienoossa antaa sellasen, noppeeta..:confused:

obelix 16.12.2007 19:48

Otetaas tämä runkonumero keskustelu esille eli onks jollekkin sattunut, että rungon mennessä puhallukseen ja maalaukseen on runko numero hävinnyt? Tai oikeastaan se on varmaankin siellä jossain maalin alla, ellei puhalluksessa ole häipynyt kokonaan. En sitten muistanut mainita puhaltaja/maalarille asiasta ollenkaan.
Eli voinko tosiaankin veistellä sellasen itse sinne takaisin vai pitääkö alkaa etsimään maalin alta sitä?!? Rekisteriotteeseen kun inssi on oikein sen paikan kirjoittanut eli löytyy vasemman takapyörän edestä.
Tuli vaan mieleen kun koppa pitäisi paikalleen takaisin laittaa, ni olis tässä vaiheessa paljon helpompi se sinne tehdä...

Nipa 16.12.2007 19:53

Quote:

Originally Posted by obelix
Otetaas tämä runkonumero keskustelu esille eli onks jollekkin sattunut, että rungon mennessä puhallukseen ja maalaukseen on runko numero hävinnyt?

Mulla voi käydä niin huomenna :-k tosin se on niin pehmeesti sinne lyöty että eipä se sieltä nytkään löydy

poppamies 16.12.2007 21:55

Quote:

Originally Posted by obelix
Eli voinko tosiaankin veistellä sellasen itse sinne takaisin...

meistit kouraan vain ja uusia naputtamaan, niin säätyt uusinta näytöltä ;)

All times are GMT +3. The time now is 03:58.