![]() |
Kulutus 8,9 l/100 km !!!
Kävinpä tuossa työreissun Ii-Ivalo-Ii (931 km ja 10 tuntia ajoa) ja kulutukseksi jäi mittariin 8,9 litraa satasella. Mielestäni perhanan hyvin vm.86 autolle jossa on 5,7 litran motti.
Eipä tässä viestissä sen kummempaa ideaa ole, piti vaan kehaista vanhaa "V8 bensarosvoa" kun jäi niin hyvä mieli reissusta. Oli muuten aika paska tie välillä Sodankylä-Ivalo, muuten oikeen mukava ajella. Koitin muuten hakea valmista topikkia johon tämän kehun oisin laittanu mutten löytäny...huonosti haettu ehkä. |
Onhan noista joskus juteltu http://finnshark.com/forum/showthrea...hlight=kulutus ;):rolleyes:
Ei vaan hyvinkin inhimillinen kulutus tosiaan! En nyt ihan satavarmasti muista mikä oli kulutus kun autoni aikanaan ikaalisista ostareissulta kotiin ajoin, mutta aika lähelle tuota meni(olisko ollu 9,2L) en muista... |
Quote:
Viime meetinki reissun,siis Pori-Kuopio-Pori oli keskikulutus kokoreissulla 9,6L,ja oliha mukana jonkinverran kaupunkiruisailua. |
Quote:
On kyllä hieno suoritus ja arvot ei häpeä lainkaan "katumaastureiden" tolkuttomiin kulutuksiin. Tätähän jengi ei tajua kuinka pieniruokainen voi kunnossa oleva tpi olla ! Millainenhan se oma kulutus voisi olla jos jaksais tasakaasulla sen sata kilsaa ajaa.Äsken olin ajelulla ja kuten silmässä n 65 mailin nopeudella kone kiertää 1600 rpm puhtaasti vetäen. Kyllä nää vanhat vanhat autot on sitten mukavia ! |
Kekikulutus 8,8 litraa LT1:llä maantie ajoa Helsinki-Tuusniemi noin 420km.Mitattu tankki Helsingissä täyteen ja sitten perillä Tuusniemellä tankki täyteen.
|
Mulla menee väkisin n. 90:n keskinopeudella aika tarkkaan 10 l sataselle ja moottoritienopeuksissa pari-kolme litraa vielä päälle :confused: Oli joskus viime kesänä Yorccin kanssa noista kulutuksista tavatessa puhetta. Molemmilla saman ikäiset automaatit toisessa vakio -muistaakseni- 2.59 ja mulla 3.07 perä. Tekee kierroksissa maantievauhdissa aika ison eron, mikä vaikuttanee kulutukseen.
Mitkä varustukset teillä on näissä laitteissa, kun noin pienellä kulkee. : autom./manuaali, perävälitys, viritykset, yms. Emmää sillä, että yrittäisin sitä kulutusta pienentämään ruveta... :D |
Quote:
Pappis on käyny fiilistelemässä :cool: . Eihän se vie noilla kierroksilla ku jotain 9-10 litraa sataselle. Onhan noi vanhat autot mukavia jossa on hyvä tekniikka,niinku eräillä ;). |
Ei nää kyllä paljoa syö, harmi kun omassa ei toimi tuo keskikulutus mittari, näyttää aina nollaa paitsi kun kääntää vivusta usa näytön päälle niin näyttää hetken 12,9:ä, toi ois kiva saada kuntoon vielä kun muut mittarit toimii.
|
Quote:
Mulla automaatti,perävälitys 2,59 ja kone vakio LT1:nen |
Automaatti 2,59 perä ja vakio ´85 rautakantinen L98.
|
| All times are GMT +3. The time now is 13:44. |