![]() |
Kierrosmittarin neulan vaihto
Kertokaapas mulle,miten tuon neulan saa tuonne helpointen vaihdettua.Vanha oli menny näköjään entisellä omistajalla poikki.
|
Quote:
|
Kannattaa esittää kysymys mittarigurulle nimim. TomiT.
Äijä on omaan vehkeeseen laittanut mittarit ja kellon kuntoon. Ongelma on alkuperäisten viisareiden rapea hauraus, ja oikeansävyisen maalin löytäminen. Jokatapauksessa jos mittaristo on irti, niin mittareiden lasit, (muovia) on tässä kohtaa helppo kiilloittaa uudenveroisiksi molemmilta puolilta, asiaan tarkoitetulla muovin/akryylinkiilloitustahnalla |
Ota mittari kantoon ja käy tikkurilassa mittareiden korjaamiseen erikoistuneessa vistema oyyyyyysä.Yhtyestiedot googlella. Mittarin neulaa tuskin saa irti legendaarinen mittarituunaaja Tomiteeteeteekään koska vaati superminimikrokokoisen mittarin neulan ulosvetäjän.
Viisareita voi maalailla näppärästi "singnaali oranssi" värillä jota saa vaikka dekoväristä sekoittamalla tai sitten lähelle vastaavaa pienoismallien maalia tietonikkarista tms kiskasta Muuta? |
Taitaa isoin homma olla kojelaudan purku että mittarin saa esiin. Itse aikoinaan korjasin omastani jämähtäneen matkamittarin, ehkä mukana oli sitä aloittelijan tuuria kun mitään ei mennyt rikki... Neula lähti irti suoraan ulos vetämällä, corvettefoorumilla jotkut opastavat käyttämään pientä haarukkaa neulan ulosvetäjänä, itse sain sen kuitenkin irti sormin. Samaisella foorumilla jotkut ovat kertoneet rikkoneensa neulan akselin sitä ulosvetäessä, joten ihan riskitön tuo tee-se-itse metodi ei ole.
|
| All times are GMT +3. The time now is 00:58. |