Kesälomalla oivaa puuhaa on vanhan varaston tai tallin siivoaminen. Mun tapauksessa talli ja varasto on sama asia, tai ainakin samasta rakennuksesta on kyse.
Koska velipoika oli mukana siivoustalkoissa, piti itse olla koko ajan tarkkana, ettei mun kannalta tarpeellista "roinaa" mene roskiin. Vähän harmitti kun velipoika oli aloittanut jo viime viikolla siivoamisen ja olin unohtanut mainita, että jos vastaan tulee filmirullia niin niitä ei sitten saa heittää pois.
No, takaisin asiaan. Olin melko varma, että jossain päin varastoa on vanhoja filmirullia, joita en nuorempana kehittänyt rahapulassa. Kolme rullista on kuvattu Hangon katuautokisoissa joskus 1986-1987, ja neljäs luokkaretkellä Tukholmassa 1984, jossa saattaa olla jokunen kuva Tukholman katuauto-scenestä, mm. rättikattoinen 440 Challenger jne. Sekä tietysti kuvia kavereista melkein neljännesvuosisadan takaa, osa jo valitettavasti haudassa nykyään.
Vaikka todennäköisyys negatiivien säilymiseen onkin varsin pieni, halusin silti yrittää kokeilla josko vanhoista filmeistä saisi kehitettyä valokuvia. Ainoa ongelma oli, että filmirullat olivat hyvässä tallessa...öh..siis hukassa.
Olin juuri kaatamassa jätesäkkiin vanhoja C-kasetteja, kun pahvilaatikon pohjalta pilkisti jotain mustaa ja pyöreätä. Sydän melkein pyshtyi...samperi...siinä ne on!
Ja siinähän ne oli. Kolme kappaletta järjestelmäkameran filmirullia, ja neljäs joka oli ikivanhan mallin mukainen, tarkoitettu lähinnä halpoihin kameroihin.
Vein kuvat äsken valokuvausliikkeeseen, ja lupasin maksaa kaikki kulut riippumatta siitä mikä lopputulos olisi. Huomenaamulla saa kuulemma tulla katsomaan miten kävi... Vo jessus, olis jo huominen...kun olis aikakone jolla pääsisi eteenpäin ajassa...tai sitten taaksepäin...