![]() |
EFI ilman paluulinjaa?
Ymmärtääkseni tällaisia systeemeitä on olemassa.
Miten ja minkälaisella pumppu / paineensäädin -systeemeillä nämä on toteutettu ja millä periaatteella? |
Quote:
Anyone? :confused: |
Jos helpolla haluat päästä ja paine osuu kohdalle käytä Uudemman C5 tai C6sen suodatin/regu yhdistelmää jonka virittelet tankin viereen.Siitä sitten vaan yksi linja koneelle.
Ihan saman voit tehdä millä tahansa ralligeetee regulaattorilla. Eli taas tankin/pumpun viereen ja paluu heti tankkiin. Ralligeetee tyypit tykkää tuoda regun lähelle suutinrunkoja koska paineen ohjaus on tarkempaa silloin. Jos ei mistään ihan ihmeellisistä systeemeistä ole kyse niin toimii se siellä tankin luonakin. Mä pistän seuraavaan mosseen ton C6 suodatin regu systeemin.Mutta ei siitä uskalla enempää kun ei oo vette:confused: Tiäs vaikka joku kävis kraiveliin kiinni:eek: |
Ja muuten vielä tiedoksi jos joku tarvii todella asiallista kaasarin tilalle pultattavaaa läppärunkoa kannattaa pistää mulle privaa.
![]() Mahdollisuus eri läppä kokoihin , antureihin tms. Taatusti laadukkaita 100% kotimaisia :cool: |
Quote:
kaunista! :geek: |
Quote:
No niin, löytyihän sitä tas tietäjiä tähänkin! :cool: Muistelinkin jostain, että C6:ssa (ja siis late C5) olis tällainen systeemi. Mitäs nää 'ralligeetee' regut on? En käytännössä hahmota miten toi sääden toimii, jos se on ennen suutintukkia... :confused: Mä olen tavanut vain regulaattoreita, jotka pitää paineen säädetyssä arvossa ennen regulaattoria... Suutinkiskot on siis ennen regua ja bensaa painetaan regua vasten haluttuun paineeseen. Paluulinjassa on sit jonkinlainen jäännöspaine virtauksen mukaan. Entäs bensanpaineen säätö imusarjan paineen mukaan. Konetilasta alipaineletku säätimelle tankin viereen... kuulostaa epäkäytännölliseltä. |
Jos regulaattori on ENNEN suutitukkia se pitää linjassa halutun paineen koko aika ja bliidaa ylimääräiset paluulinjaan ja takaisin tankkiin. Mun huussissa oli just noin. Regu oli aeromotiven billet rallygeetee special
https://www.flp2win.com/store/images...6regulator.jpg Sitten kun systeemiltä vaaditaan ihan oikeasti suorituskykyä -esim turbo tms ison voiman vehkeet - ja suutintukeissa tarvitaan tilavuutta , painetaan pumpulla tolkuttomasti suutintukkeihin kamaa ja päästetään ylimääräiset suutinrungon päästä/päistä takas paluulinjaan. Kuten tässä http://www.nelsonracingengines.com/i...rs/misc-03.jpg Turbokoneissa toimii noi tukit samalla "reserveinä" kun suuttimet avataan täysillä tulee helposti kato kanaviin. Mun late C5 systeemissä oli pieni "paineakku" akku sitä varten. |
Quote:
Tuli hiukan selailtua reguvalmistajien kataloogeja / asennusohjeita netistä ja on yleisesti ottaen perseestä noi materiaalit. Kyllä niissä kerrotaan minkä kokoisia letkuja pitää ruuvata mihinkin, mutta säätimien tai koko EFI kierron toimintaperiaatteista ei oo mitään kuvauksia tai yksiselitteisiä ratkaisuita... Lisäksi liittimien (inlet, supply, outlet, return, by-pass) yms. terminologia on ihan sekaisin dokuissa. Ennen bensakiskoa olevan säätimen rakenteesta ja kytkemisestä pitää vielä kaivaa lisäinfoa |
| All times are GMT +3. The time now is 09:01. |