![]() |
Led polttimot mittarivaloiksi
Pari mittarivalon polttimoa pimeänä.
Aattelin vaihtaa kaikki samalla kertaa. Ja jos vaikka tuollaiset vihreät laajakulmaledit jostain saisi. 18 kpl. Löytyyköhän suomesta jostakin tuollaisia BA9s -kannalla http://www.hipoparts.com/product_inf...roducts_id=414 |
Quote:
Mulla löytyy noita BA9S-kantaisia ns superkirkkaina valkoisina, niissä on sivusuuntiin 4lediä ja yks kirkas "eteenpäin". Tosiaan ylimääräisenä ei kyllä ihan tota 18kpl määrää. Ulkomailta tilailin en nyt muista mistä.. |
Quote:
|
Meronet oy myy jotain 12 V Led polttimoita Ba9s kannalla
|
Joo, kiitos, näkyy noita olevan, mutta kun pitäisi olla kovera linssi jotta valo hajaantuu sivulle. Muuten ei oikein toimi vetten mittarivaloissa.
Toisaalta voinhan mä kuitenkin laittaa ihan tavalliset 4w polttimot. Aattelin vaan ensin olla trendikäs ja laittaa energiaa säästävät LEDit... |
Quote:
Voinhan mä, menee vaan tovi kun tuon tiedot on mun spammimailissa, missä ei ole nerokasta hakuominaisuutta kuten primäärimailissa. :D |
Quote:
Onkohan tämä ajankohtainen vinkki tälle topicille: Copypaste ameriican foorumilta ledimuutoksiin liittyen Quote:
|
Jep. Myöskään vilkut ei toimi pelkästään LED valolla, vaan vaatii vastuksen.
|
2 Attachment(s)
Käväisinpä tuossa paikallisessa tarvikehallissa (Motonetissä) ja sieltähän löytyi näitä Corvetten kannalla (BA9S) olevia ledilamppuja. Ihan huvikseni ostin parin, jotta pääsee testaamaan. Ledissä on kupukanta, vähän niinkuin polttimossakin, joten oletettavaa että edes hiukan valoa tulee sivuillekin, no muuntajalla virtaa ja katsotaan. Suurin valo tulee suoraan "ylöspäin", mutta sivuillekin jonkinverran hajavaloa taittuu kuten kuvasta näkyy. Kyllähän tuollaisia voisi vaikka mittaristossa testatakin. Oma sisustani on tosin sen verran vaiheessa ja osina että en ihan heti pääse valoja mittaristossa testaamaan.
|
En tiiä että onko tästä kellekkään apua mutta tein nyt kuitenkin. Elikkäs normaalit ledithän valaisevat vain "eteen" eli näin:
![]() Mutta jos tarkoituksena on saada tasaisempaa valoa niin sen ledin pinnan voi hioa sumeaksi jolloinka tulos on tämä: ![]() Tai jos tarkoituksena (kuten luultavasti tässä mittariston valaisussa) on saada valo jakautumaan kaikkialle mahdollisimman pehmeästi ja tasaisesti niin pihdit käteen ja lediä n. 5mm lyhyemmäksi niin näyttää tältä: ![]() |
| All times are GMT +3. The time now is 06:42. |