![]() |
Akkumurheita
Corvette C5:n akku meni kolmessa viikossa tyhjäksi. Oli tarkoitus laittaa ylläpitolaturi mutta akku ehti tyhjäksi ennen kuin saatiin se paikalle.
Pitääkö nyt akku ladata ensin irrallaan ennekuin ylläpitolaturin voi kiinnittää ? Voiko tietokone olla nyt sekaisin kun akku pääsi tyhjäksi? MITÄ TULISI TEHDÄ,KANNATTAAKO AKKU PITÄÄ KOKO TALVEN IRTI VAI PAIKALLAAN? Auto on kylmässä makasiinissa. |
Akun tyhjeneminen on täysin normaalia uudessa amerikkalaisessa autossa. Kestää useimmiten 3-5 viikkoa akun tyhjenemiseen, ellei autoa käytetä käynnissä välillä.
Ctek siis kiinni vaan koko talveksi. Mulla on Ctek ollut kiinni ja hyvin on toiminut. Se lataa ja hoitaa akkua, eikä sinun tarvitse edes koko ajan tsekkailla laturia onko akku täynnä vai ei, vaan siis koko talven saa olla kiinni. Lataa vaan vaikka kylmässä tilassa, voi valita Ctekillä ulkomodin. Akkua ei toki tarvitse myöskään irroittaa.. ;) Tai en minä ainakaan ole koskaan irroittanut. Tietokone tuskin menee sekaisin, vaikka isket laturin kiinni. Muistit saattaa nollaantua, kuten penkkien säädöt jne, mutta ei mitään sen vakavempaa.. |
Quote:
Älä irroita akkua,vaan lataaa kolmen-neljän viikon välein ja käytä auto lämpimäksi.Jos mahdollista, liikuttele vähän.Puhun siis omasta autostani ja omasta kokemuksestani. |
Mä olen nypännyt akun kengät vaan irti seisonnan ajaksi.
Ei kait tuosta haittaa ole ?? |
Quote:
Minä tein ihan saman rituaalin... Ei ainakaan aiempina talvina ole tullut mitään ongelmia akun irroituksesta. |
Quote:
|
Onko kellään tietoa mitä maksaa optiman sivunapa akku c5:seen?
|
Quote:
Nimimerkki "mikko." kertoo varmasti kilpailukykyisen hinnan sulle! |
Quote:
Kerron huomenna päivän hinnan kun pääsen työkoneelle :) PS. Red top vai Yellow top? Punasta käytetään useesti hälytysajoneuvoissa yms. joissa startti on ensiarvoisen tärkeää, jotta työt saadaan hoidettua. Keltaista taas suosii enemmänkin tuninki-ihmiset joilla on takakontti täynnä elektroniikkaa. Keltainen on hieman kalliimpi. |
akku
Quote:
C5 ohjekirjassa nimenomaan neuvotaan ottamaan akku irti jos ei ole tarkoitus ajaa muutamaan viikkoon, muuten akku tyhjenee |
| All times are GMT +3. The time now is 04:02. |