FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Irtoaako control valve murtohaarukalla? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=8792)

WBBC 11.01.2008 15:28

Irtoaako control valve murtohaarukalla?

Aattelin vaihtaa viikonloppuna uuden ohj. tehostimen control valven.
Lähteekö vanha pois murtohaarukalla?

Vai onko niin ettei ohjauslaitteisiin saa kohdistaa mitään iskuja?
Ei venttilillä väliä ole, se menee uusiksi. Muuten olisi helppo nakki mutta ylhäältäpäin ei pääse napauttamaan, kun on runko edessä oli renkaat missäasennossa tahansa.

Mulla oli sellainen C-mallinen vempula jossa pultti puristaa venttiilin irti, mutta se hajosi edellisen kärryn vastaavassa swapissa.

Tossa olisi krääsäliikkeessä murtohaarukka parilla eurolla.

Fangio13 11.01.2008 15:32

Quote:

Originally Posted by WBBC
Aattelin vaihtaa viikonloppuna uuden ohj. tehostimen control valven.
Lähteekö vanha pois murtohaarukalla?

Vai onko niin ettei ohjauslaitteisiin saa kohdistaa mitään iskuja?
Ei venttilillä väliä ole, se menee uusiksi. Muuten olisi helppo nakki mutta ylhäältäpäin ei pääse napauttamaan, kun on runko edessä oli renkaat missäasennossa tahansa.

Mulla oli sellainen C-mallinen vempula jossa pultti puristaa venttiilin irti, mutta se hajosi edellisen kärryn vastaavassa swapissa.

Tossa olisi krääsäliikkeessä murtohaarukka parilla eurolla.

Kyllä lähti sillä isommalla murtohaarukalla ja lekalla meikäläisen pulkasta ainakin nätisti.:rambo: Juu toi C-mallinen ihan syvältä, taitaa olla pienoismalleja varten...

Hai 12.01.2008 09:59

Itse en lähtis murtohaarukalla control valvea irroittamaan, koska sen sovituskartion päässä on pallo, joka taas on liukukappaleen sisällä.
Eli pahimmassa tapauksessa tärvää sen liukukappaleen muodottomaksi ja jumiin.
Sen kartio pinnan ahdistusta voi helpottaa kahdella moskalla molemmin puolin yhtäaikaa lyömällä raidetankoa siinä reiän kohdalla.
Sen jälkeen se c-rimpulakin varmaan jaksaa.

Teemu 14.01.2008 09:43

Jos control valve on menossa roskiin (core hyvitys?), niin murtohaarukkaa ja lekaa voi hiukan näyttää? Itse en uskaltanut silti tuota sovitetta hirveästi juntata, ettei steering boxin laakerointi ota kipeätä.

Itse päädyin pudottamaan koko steering boxin rungosta, kun ei ollut sopivaa ulosvetäjää eikä leka ja lämpö auttanut. *****mainen homma, mutta irtoaa aika suoraviivaisesti vartissa (kolme pulttia rungosta + rättinivel irti).

Sen jälkeen pääsee yleismallisella ulosvetäjällä kiskomaan, kun koko härveli on lattialla.

Fangio13 14.01.2008 10:20

Quote:

Originally Posted by Hai
Itse en lähtis murtohaarukalla control valvea irroittamaan, koska sen sovituskartion päässä on pallo, joka taas on liukukappaleen sisällä.
Eli pahimmassa tapauksessa tärvää sen liukukappaleen muodottomaksi ja jumiin.
Sen kartio pinnan ahdistusta voi helpottaa kahdella moskalla molemmin puolin yhtäaikaa lyömällä raidetankoa siinä reiän kohdalla.
Sen jälkeen se c-rimpulakin varmaan jaksaa.

Ai jaa...no nyt on myöhäistä kun on pieksetty omaa, näyttäs kuitenkin vielä toimivan.

All times are GMT +3. The time now is 08:03.