View Single Post
  #891  
Old 09.02.2008, 19:55
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,315
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tänään vaihdoin 180 F termostaatin autoon, kun tuli jo aiemmin lastulle muokattua flektien käynnistyslämpötiloja alemmas nimenomaan tätä termostaattia silmälläpitäen. Taisi olla meikäläiselle ensimmäinen osan vaihto, kun en tarvinnut ohjekirjaa ollenkaan... Homma on varsin suoraviivainen ja helppo, mutta kun avaimia on rajallinen määrä, piti purkaa ilmapumppu ja sen kiinnikkeet pois tieltä, että sain termostaatin kotelon irroitettua. Samalla vaivalla tein sitten sen keskustelua herättäneen läppärungon vesikierron ohituksen. Selviääpä sitten ihan käytännössä, jäätyykö se vai ei. Ja jos käy niin onnettomasti, että ottaa ja jäätyy, niin kirjaan sitten olosuhteet ylös.

Ja Pappatunturille terveisiä, ilmapumpun kiinnikkeet sekä termostaatin kotelon putsailin irtoliasta ja hiukan näytin harjaa vesipumpullekin, kun oli vähän paremmin tilaa:



Tuo ei nyt kummoiselta näytä, mutta paljon siitä irtosi töhnää. Edit: Frisbeen irroituksen yhteydessä tuli otettua kuva melkein samasta kulmasta. Näkee hieman, mistä lähdin liikkeelle puhdistuksessa...



Sitten tukivarsikin halusi lähettää terveisiä Pappatunturille

Ennen:



Jälkeen:



Ja sitten pääsinkin varsinaiseen bling-vauhtiin ja vanteiden kimppuun. Viimekertaisen käsittelyn jälkeen reunat ja keskiympyrät olivat jo saaneet hieman säihkettä, mutta varsinaisesta kiillosta ei vielä voi puhua:



Sitten Bilteman ruskeasta purnukasta Hioma-ainetta ja porakoneeseen tarrakiinnitetyllä kiillotussienellä töihin. Oikeasta työskentelytavasta ei ole hajuakaan, mutta itse tein siten, että ensin kävin pienellä kierrosnopeudella läpi kiillotettavat kohdat, että hionta-ainetta on varmasti joka paikassa. Sitten vähän isommalla kierrosnopeudella uudestaan ja taas kierrosnopeutta lisäten uudestaan. Kiillotussientä liikuttelin verkkaisesti edes-takas vaihtaen käsiteltävää kohtaa melko nopeaan tahtiin.



Tämän jälkeen pyöräytin vanteita hangessa, että sain enimmät hiontamöhnät pois alta, sen jälkeen vielä tarkka puhdistus ensin kostutetulla talouspaperilla, sitten kuivalla. Tämän jälkeen porakoneeseen lumppulaikka kiinni ja sillä lisäkiiltoa. Tuo 'välipuhdistus' kannattaa tehdä kunnolla, muuten lumppulaikka likaantuu nopeasti. Kun lumppulaikka oli sitten likaantunut, tein loppukiillotuksen puhtaalla kiillotussienellä. Sain kyllä sen vaikutelman, että lumppulaikalla tulisi parempi lopputulos, koska voimaa saa käytettyä enemmän kuin sienellä. Lopputulos ei ole mikään mahdoton bling-bling, mutta lainatakseni Markku Pölösen elokuvaa "Välttää tuollaiselle köhelölle"



Toinen kuva, jossa pitäisi vähän näkyä eroa keskiympyrän ja muun vanteen välillä:



Salaman kanssa ei vaan saa talteen sitä kiiltoa, joka luonnossa näkyy ja ilman salamaa kuva menee taas liian tummaksi. Höh.



Mutta vielä on sitten värjättävä vanteiden kiillottamatta jääneet osat mustaksi, että look on viimeistelty 'oman maun mukkaan', kunhan kesärengaskausi alkaa maaliskuulla
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams