View Single Post
  #1031  
Old 25.04.2008, 22:49
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is online now
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Tilannetta seurataan, auttoivatko nämä toimenpiteet nesteiden hukkumiseen.

Eivät auttaneet ja vuotokohtakin paikallistui kuskin puoleiseen vesipumpun jalkaan. Kiristin hieman pultteja, mutta tiputtelun jatkuessa päätin vaihtaa tiivisteet. Koko vesipumppu olisi toki ollut hyvä vaihtaa samantien, mutta nyt on budjetti jo täynnä lasikattoa ja viripalikkaa, joten vaihdetaan vasta sitten, jos alkaa oireilemaan.

Kamera on emännällä, joten kuvia ei tule tästä urakasta. Ensimmäinen ihmetys tuli, kun bensapumpun sulakkeen irroitettuani bensaa tuntui vaan riittävän. Sieltä pelkääjän puolelta jalkatilasta löytyi sitten toinen bensapumpun sulake. Molempien sulakkeiden irroittamisen jälkeen bensalinja tyhjeni = auto sammui kohtuullisen nopeasti. Sitten purkuhommiin. Lähestulkoon kaiken saa ottaa irti (laturi, ilmapumppu, ilmastoinnin kompressori, sisälokasuojan keskikappale, bensalinjat) ja jopa moniurahihnan kiristinrullankin joutuu ottamaan pois, että saa kaiken tarpeellisen pois tieltä. Ja kun ei ole tietoa/kokemusta, niin aika monta ärräpäätä irtosi homman edetessä... "Vieläkö tuonkin prkleen joutuu irroittamaan...? No voi *****!"

Kyllähän se vesipumppu sitten viimein irtosi. Kiinnityspultit puhdistin metalliharjalla, olivat todellakin puhdistuksen tarpeessa. Tiivistepinnat raaputtelin siklillä. Koska vaihdoin vain tiivisteet, alavesiletku sai sentään jäädä vesipumppuun kiinni urakan ajaksi. Pulttien puhdistuksen jälkeen läträsin Thread Sealer:iä reippaasti ja pultit momenttiin.

Ilmapumpun laakeria putsailin hieman, kun tuntui raskasliikkeiseltä ja ruiskuttelin uutta vaseliinia. Tuntui herkistyvän kovastikin keveämmäksi.

Syylärin nesteiden täydennys onkin tässä '91:ssä huomattavasti helpompi kuin edellisessä '87:ssa. Täyttöaukko on järjestelmän ylin kohta, joten ei muuta kuin kaatamaan litkua säiliöön niin paljon kuin menee ja auto käyntiin. Satunnaisia ilmkuplia puskee jonkin verran, mutta ilmeisesti alavesiletkun irroittamattomuus vaikuttaa siihen, että lohkossa on vielä entistä nestettä sen verran, ettei nestepinta vajene ihmeemmin termostaatin auetessa.

Huomenissa pitäisi sitten selvitä, loppuiko tiputtelu
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams