Jokunen viikko sitten (Sharks Together -viikolla) alkoi yht'äkkiä lämmöt heittelemään omituisesti ja kotipihassa vasemman puoleisesta putkesta haiskahti hieman jäähdytysnesteelle.
Vähän aikaa meni osien haalimisessa, mutta tänään pääsin aloittamaan urakan. Alussa bensalinjojen tyhjennys tuotti ongelmia, kun ei meinannut millään loppua bensan tulo. Sitten muistin, että olin tankannut auton juuri ennen tiivarin poksahdusta ja kokeilin nostaa keulaa hieman.
Siihen loppui bensatulva, joten sitten pitikin viritellä tulppa bensalinjaan, että pääsee hommassa eteenpäin
Sen jälkeen bensapukit, runnerit ja imukannen saikin nappaistua irti.
Samantien piti sitten pudottaa öljypohjakin alas, koska viime öljynvaihdossa meni kierteet öljypohjan propusta. Siitä tulikin sitten ensikertalaiselle kypsä urakka. Startti irti, että saa kytkinkopan suojalevyn pois. Lisäksi öljynjäähyn putket pitää irroittaa vielä, että saa öljypohjan pudotettua alas. Sitten se vaan vieläkin kinnaa...
Ja kyllähän siellä Service Manualissa sitten sanotaan, että se low oil-anturi pitää ottaa irti. Siellähän kehotetaan ottamaan aina kaikkea irti, mitä ei välttämättä tarvitse...
No toi anturi
pitää ottaa irti. Se kun ylettää puoleen väliin öljypohjaa asti
Ja kun yrittää pudottaa öljypohjan alas anturin ollessa paikallaan, sille käy huonosti
Tästä tuli kallis oppitunti. Mitähän mahtaa Härmälandiassa maksaa, kun maailmallakin hintaa löytyy
http://www.ecklerscorvette.com/corve...1990-1995.html Ottakaa nyt sitten ainakin muut opiksenne, ettei käy kukkaron päälle. Anturi pitää olla perjantaina, koska homma pitää olla silloin valmis.
No, eipä sitä auta jäädä itkemään, hommassa eteenpäin. Kyllähän toi seiskapytyn tulppa näyttää hieman erilaiselta, kun otin tulpat alta pois, ennenkuin pudotin pakosarjan kuskin puolelta alas (7-pytyn tulppa on siis kuvassa laitimmainen vasemmalla):
Kannet jäivät vielä majailemaan paikalleen, huomenna jatkuu...