View Single Post
  #2316  
Old 25.09.2012, 19:17
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Flektin moottorin vaihto olikin sitten hieman isompi operaatio kuin mitä luulottelin, joten rattipyvään kanssa painiminen siirtyi hamaan tulevaisuuteen. Aluksi juuri tallille päästyäni 1-flektin fusible link akun takana päätti lähteä lomille, joten siihen piti käydä hakemassa samanlainen sulakkeen pidike kuin mitä 2-flektin vaihdossa http://finnshark.com/forum/showpost....postcount=1468

2-flektihän lähti paikaltaan hyvin pienellä väkivallalla ja sen sai pujoteltua alakautta pois sekä takaisin paikalleen. 1-flekti on taasen melkein runkopalkissa kiinni, eikä mahdu tulemaan pois paikaltaan ylös- eikä alaspäin.

Kokeilin sitten saada vähän lisää tilaa löystyttämällä flektin kehystä (siis eri asia kuin syylärin kehikko, missä molemmat flektien kehykset ovat kiinni), jos olisi niin pienestä kiinni, että flekti mahtuisi kehyksineen tulemaan pois paikaltaan.

Ei tullut millään ilveellä ja aikani tuumailtuani tulin siihen päätelmään, että flektien kehikko on irroitettava syylärin kehikosta ja syylärin kehikkoa on löystytettävä kuskinpuoleiselta reunaltaan sen verran, että sitä saa taivutettua pari senttiä eteenpäin, jonka jälkeen flekti kehyksineen tuleekin pois paikaltaan. Tai siis sitten, kun ylävesiletku on vielä irroitettu pois tieltä



Kun flekti kehyksineen oli saatu irralleen, jatkoin flektin irroittelua kehyksestään. Flektin ollessa autossa paikallaan, ainut vaihtoehto oli nylpätä tuosta välistä kiinnitysruuveja ja samalla linjalla päätin jatkaa.



Sain ruuvit irti ja pujoteltua propellin sekä kehyksen välistä, mutta hankalaa se oli. Ja eihän niitä ruuveja saa sinne takaisin millään ilveellä. Sittemmin älysin, että propellinhan saa irti...



Tunsin itseni taas enemmän kuin vähän tyhmäksi...

Sen jälkeen kiinnitysruuvit olikin helppo ruuvata paikalleen.



Sitten uusi propelli paikalleen, mutta taas tuli takapakkia... Oli flekti saanut vähän siipeensä - ihan konkreettisesti:





...joten vanhasta flektistä propelli irti ja tähän toimivaan moottoriin kiinni, vehkeet takaisin läjään ja testaamaan. Tai siis sen jälkeen, kun palanut fusible link



oli korjattu sulakkeenpitimellä ja 20 A sulakkeella, joka oli testattu sopivaksi 2-flektin moottorin vaihdon yhteydessä (kestää flektin käynnistymisen yhteydessä tulevan virtapiikin). Toimii.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams