Tänään kävin nyppäisemässä imukannen ja sylinterinkannet irti. Imukansi oli kohtuullisen tiukassa, piti taltalla ja ruuvimeisselillä saada vähän ilmatilaa ja sitten piti vielä mattopuukolla leikata lohkon etu- ja takareunan RTV-silikonit, ennenkuin lähti:
Sitten vaan keinut ja tönärit pois tieltä
Jopas pääsi vihdoinkin irroittamaan kansia. Ja tältä näyttää pelkääjän puolella (vasemmalta lähtien pytyt 8 6 4 2)
Tuossa vielä vähän close-up 8-pytystä, jossa on imuventtiilissä vielä ihan öljytippa... Kuvassa näkyy hieman omituisesti, kun salama teki jotain heijastuksia tmv.
2- ja 8-pytyssä on öljytöhnää sytytystulpan pakoventtiilin puoleisella seinämällä. Kaikissa on märkyyttä imuventtiilin puolella.
Kuskin puolella kansi näyttää paremmalta, mikä oli tietysti odotettavissakin savutuksen perusteella. Siis pääosa savusta tuli nimenomaan pelkääjänpuoleisesta putkesta (vasemmalta lähtien pytyt 1 3 5 7)
Tällä puolella 1 on huonoimmassa kunnossa, öljyä on sekä imu- että pakoventtiilin puolella
Muuten palotilat näyttävät paremmalta kuin vänkärin puolella, 7-pytyssä on toki hieman öljyä imuventtiilien puoleisella seinämällä, 3- ja 5-pytyissä ei öljytöhnää juurikaan edes imuvanttiilien puolella.
Männät näyttävät molemmin puolin melko karstaisilta. Apukuskin puoli:
Ja kuskin puoli:
Mutta näyttäisi tosiaankin siltä, että diagnoosi rikkoutuneista männänrenkaista tai vähintään öljyrenkaista olisi oikeassa suunnassa. Huomenna ehkä sitten vesipumppu, jakopää ja nokka-akseli pois, niin jos pääsis viikonloppuna pyöräyttämään koneen ylösalaisin.