View Single Post
  #2481  
Old 15.12.2012, 20:58
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,210
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by 68Corvette
Sen verran voisi vielä lisätä edelliseen, että jos pääsee käsiksi virtaus tuloksiin, niin numeroista voi kohtuu helposti pätellä voiko palotilan avartamisella saada hyötyjä.

Quote:
Originally Posted by Yorcci
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Tuossa oli yhdet kaverin 113 alukannet ('90:stä Vetestä) virtauspenkissä. Virtasivat parhaimmillaan 0.600" nostolla 377 hp vakiona (siis ei vielä seetitöitä tehtynä). Virtaus ei merkittävästi parantunut 0.500" noston jälkeen, mutta sen verran, että isoimmat lukemat tulivat tuolla 0.600" nostolla. Eli pientä heittoa on joko virtauspenkeissä tai sitten kansien valussa. Mutta samalla tontillahan noi arvot ovat.

Sain vähän lisäinfoa noista vakiokansien arvoista, jos ne vaikka jotakuta kiinnostaisivat. Joitain pyöristysvirheitä saattaa olla viimeisissä desimaaleissa? Virtaukset cfm @ 28" H2O (mitä tuo sitten tarkoittaakaan)

0.100" 52.1 cfm 107 hp
0.200" 115.9 cfm 238 hp
0.300" 153.7 cfm 316 hp
0.400" 175.6 cfm 361 hp
0.500" 178.2 cfm 366 hp
0.600" 183.5 cfm 377 hp

Tuon jälkeen kaverin kansista tuli portattuina ja 3 kulman seetityöt tehtyinä muutosta ihan kohtuullisesti (harmi, kun en ottanut kaikkia arvoja ylös, täytyypä kysäistä, onko kaverilla vielä virtauslappuset tallella)

0.500" 420 hp
0.600" 434 hp

Quote:
Originally Posted by 68Corvette
Jos venttiilin nostolla 0.25x saavutetaan maksimi virtaus, eikä virtausmäärä nouse vaikka venttiili nostettaisiin 1", niin palotilan avaaminen ei tuota todennäköisimmin tulosta.
Taas jos virtaus kasvaa isommille nostoille, niin venttiilin ympärillä jokin ahdistaa virtausta.

~0.25x venttiilin halkaisijan nostoilla on tilanne jolloin venttiilin ja seetin välinen alue on saman kokoinen kuin imukanavan reikä ilman venttiiliä.
Miinus tietysti venttiilin varsi jolloin nosto onkin luokkaa 0.23x halkaisija.
Eli jollei venttiilin ympärillä mikään ahdistaisi virtausta, niin maksimi virtausmäärä saavutettaisiin jo tuolla nostolla.

..ehkä lähdin harhailemaan, varmaankin alunperin oli kyse siitä haittaako tuo neliskulmainen patti jotain =)

Hmmm...ymmärsinköhän tuon oikein?

Imuventtiilin halkaisija 1.94" X 0.23 = 0.446" ja noissa vakiokansissa kuin myös portatuissa paranee virtaus tuon jälkeen vielä, joten noi patit tonttiin tuon (tuon mallikuvan mukaiseksi siten, että venttiilin varresta on reilut 0.4" seinämään imupuolella ja pakopuolella vähän vajaa 0.4") ja virtausten pitäisi parantua palotilassa?
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams