Tänään löytyi sitten toiseenkin kanteen pulttisetti ja sitähän oli sitten hirmuinen kiirus saada ensimmäiset osat takaisin kiinni päin. Vielä viimeiset vilkuilut ja fiilistelyt kiiltävien mäntien suhteen: Kyllä ne tulevat ihan dekkitasoon asti:
FelPron kannepulteissa on tiivistetöhnät jo valmiiksi mukana
Siitä sitten iskevällä akkukoneella pultit ensin kiinni, toi mun kone vetää johonkin 30-40 Nm:n momenttiin. Siitä sitten momenttiavaimella ensin kierros 50 Nm:iin ja sitten lopullinen 91 Nm momentti. Hipheijaa, kannet paikallaan
Turha sitä oli pitkään tuuletella...tietysti vasta sen jälkeen, kun kannet oli vedetty momenttiin, tuli mieleen, että toi öljynpainetötteröhän olis pitänyt ruuvata paikalleen
ennen kansia
...ääh...eikun purkamaan tötterö atomeiksi. Siitä lähti lohkoon ruuvattava kanta melko pienellä väkivallalla
Ja kun se on saatu lohkoon kiinni
...niin vielä on toi isompi mötikkä irroitettava, että osat mahtuvat pyörimään paikalleen yksitellen. Mutta siinä se sitten taas möllöttää lohkossa kiinni. Vetäisin ihan ulkomuistista 'sinne päin'. Täytyy vielä lisätä kierteisiin hieman tiivistetöhnää ja varmistaa oikea asento, mutta ei se kuvan perusteella paljoa ole pielessä
Pudottelin vielä nostajat paikalleen. Kuppeihin, joissa nostajat uivat öljyssä, jäi melko tummat töhnät pohjille
Mutta sitten nostajat oikeaan asentoon lukitsevat läpyskät (siis tässä vanhassa kuvassa keskelle nostajalaaksoa nostetut) ovat jossain 'varmassa tallessa', joten kasailu jäi toistaiseksi siihen.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams