Tänään takaisin tallille ja ikävikseni sain havaita, että oli sutihommissa vähän liian kiirus, vielä pilkistelee metallia maalin alta. Vaatii siis lisää toistoja...
Sitten olikin aika laajentaa maalaussätöstelyt öljypohjan puolelle. Oli sitten 'eri kiva' huomata, että koneistamossa oli lätkitty öljypohjan kiinnityspultit ihan surutta ja alkuperäistä mallia katsomatta. Toiselle puolelle oli pistetty kaikki ei-pinnapultit
Toisella puolella oli sitten kaikki pinnapultit...
No, onneksi on projektista aiempia kuvia, missä näkyy noiden pinnapulttien oikeat paikat, ettei tarvitse noppailla kiinnityksien kanssa siinä vaiheessa, kun auto on nosturilla.
Mutta lohkosta paikkailin maalaamatta jääneet tilkut ja sutaisin öljypohjaan uuden pinnan (tietenkin teräsharja- ja rasvanpoistokäsittelyn jälkeen)
Maalausta varten piti tietysti irroittaa öljypohjan kiinnitystä helpottavat tuet. Mutta nehän ovat ihan pinttyneen lian peitossa:
Kyl se siitä pikkuhiljaa...
Sitten alkoi olla tekeminen vähissä. Joskus kuulin tarinan aika ihmeellisistä ongelmista erään puukiilan kanssa ja osasyynä oli bensakiskojen paluuletkun tukkeutuminen. Joten kiskot pöydälle
...ja osiksi
Regun irroittamisen jälkeen puhalsin vähän letkuun paluupuolelle ja ilma kulki nätisti, kuten myös syöttöpuolelle, joten ei muuta kuin kiskot takaisin kasaan. Suuttimien irroittelu muutaman kuukauden seisonnan jälkeen ei olisi sujunutkaan ilman väkivaltaa, jos en olisi käyttänyt parin suuttimen riuhtomisen jälkeen pientä liukastesuihketta.
Jokatapauksessa joko tuo rempominen tai sitten joku aiempi asennusvirhe teki sen, että kahden suuttimen O-rengastiivisteet olivat vaurioituneet.
...joten vaihdoin kaikkiin suuttimiin O-renkaat samantien.
Suuttimien O-renkaiden metsästyksen yhteydessä putkahti läppärungon tiivisteitäkin pari kipaletta näkyville ja jäin sitten miettimään, että jos kerran tiiviste istuu läppärungon puolelle ilman tuota 'keskiosaa'
...niin ei kai sillä sitten ole mitään virkaa plenuminkaan puolella?
Siis tuon tiivisteen 'ulkopuolelle' jäävän osan voi kairata huoletta alumiinitaivaaseen? Vaitäh?
Sunnuntaina toi 'näkyvä' alumiini saa lähdöt, jos kukaan ei perustele, miksi se pitäisi säilyttää (siten, että minäkin sen ymmärrän
). Ja sen jälkeen ei tartte/voi auttaa.