View Single Post
  #2656  
Old 16.02.2013, 01:11
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is online now
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,205
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tänään takaisin tallille ja ikävikseni sain havaita, että oli sutihommissa vähän liian kiirus, vielä pilkistelee metallia maalin alta. Vaatii siis lisää toistoja...





Sitten olikin aika laajentaa maalaussätöstelyt öljypohjan puolelle. Oli sitten 'eri kiva' huomata, että koneistamossa oli lätkitty öljypohjan kiinnityspultit ihan surutta ja alkuperäistä mallia katsomatta. Toiselle puolelle oli pistetty kaikki ei-pinnapultit



Toisella puolella oli sitten kaikki pinnapultit...



No, onneksi on projektista aiempia kuvia, missä näkyy noiden pinnapulttien oikeat paikat, ettei tarvitse noppailla kiinnityksien kanssa siinä vaiheessa, kun auto on nosturilla.

Mutta lohkosta paikkailin maalaamatta jääneet tilkut ja sutaisin öljypohjaan uuden pinnan (tietenkin teräsharja- ja rasvanpoistokäsittelyn jälkeen)



Maalausta varten piti tietysti irroittaa öljypohjan kiinnitystä helpottavat tuet. Mutta nehän ovat ihan pinttyneen lian peitossa:



Kyl se siitä pikkuhiljaa...



Sitten alkoi olla tekeminen vähissä. Joskus kuulin tarinan aika ihmeellisistä ongelmista erään puukiilan kanssa ja osasyynä oli bensakiskojen paluuletkun tukkeutuminen. Joten kiskot pöydälle



...ja osiksi



Regun irroittamisen jälkeen puhalsin vähän letkuun paluupuolelle ja ilma kulki nätisti, kuten myös syöttöpuolelle, joten ei muuta kuin kiskot takaisin kasaan. Suuttimien irroittelu muutaman kuukauden seisonnan jälkeen ei olisi sujunutkaan ilman väkivaltaa, jos en olisi käyttänyt parin suuttimen riuhtomisen jälkeen pientä liukastesuihketta.

Jokatapauksessa joko tuo rempominen tai sitten joku aiempi asennusvirhe teki sen, että kahden suuttimen O-rengastiivisteet olivat vaurioituneet.



...joten vaihdoin kaikkiin suuttimiin O-renkaat samantien.

Suuttimien O-renkaiden metsästyksen yhteydessä putkahti läppärungon tiivisteitäkin pari kipaletta näkyville ja jäin sitten miettimään, että jos kerran tiiviste istuu läppärungon puolelle ilman tuota 'keskiosaa'



...niin ei kai sillä sitten ole mitään virkaa plenuminkaan puolella?



Siis tuon tiivisteen 'ulkopuolelle' jäävän osan voi kairata huoletta alumiinitaivaaseen? Vaitäh?

Sunnuntaina toi 'näkyvä' alumiini saa lähdöt, jos kukaan ei perustele, miksi se pitäisi säilyttää (siten, että minäkin sen ymmärrän ). Ja sen jälkeen ei tartte/voi auttaa.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams