Pyhäpäivänä oltiin jo puolen päivän maissa takaisin tallilla. Bensapumpussa ei ole ollut mitään vikaa, mutta ehkä siihen tulevaa vikaa ei kannata odottaa. Pumpuksi päätin ottaa tämän vertailun
http://realstreetperformance.com/sto...on-test-5.html innoittamana
Aeromotiven 11169 - 340:n, jonka pitäisi olla vetteen sopiva 'bolt on'. Kaikki vertailun pumput olisivat olleet ihan ylimitoitettuja, joten eipähän lopu pumpusta tuotto.
Homma on melko suoraviivaista. Polttoainetankin luukku ja kumikaulus pois tieltä:
Sitten letkut, pultit ja pumpulle menevä sähköliitin irti, niin koko bensapumppu kohoineen päivineen nousee ylös tankista varovaisella pujottelulla. Pumpun mukana tuleva sähköliitin on erilainen kuin mitä orggiksessa, joten vaihtoehtona on joko katkoa johdot ja tehdä juotosliitokset tai sitten vaihtaa liittimien johdotukset. VetteSuperman oli hoitamassa homman kuntoon jälkimmäisellä tavalla. Orggisliitin purettiin osiksi ja johdot katkaistiin aivan liittimien tyvestä, mutta koska Aeromotiven liittimet olivat alumiinia, ei sen liittimiin saanut juotettua orggisjohtoja kiinni. Pakista kaiveltiin sitten ihan normaaleja abiko-liittimiä pari kipaletta, joista irroiteltiin 'runkomuovit' pois ja tyrkättiin johdot kiinni.
Orggisliitin osina ja abikon suojamuovia
Operaatiossa orggisjohdotus lyheni siis ihan hieman, eikä johdoissa ole tehtaalta lähtiessään liiemmin ylimääräistä varaa. Sitten vielä suodatinsukka paikalleen ja paketti on valmis takaisin tankkiin:
Nostettiin vielä vaihdelaatikko laatikkonosturin nokkaan ja konepeitto osapuilleen paikalleen sekä vaihdettiin polttoaineen suodatin, jonka jälkeen VetteMan pääsi lähtemään kotia kohti. Ilman apua ei olisi viikonlopun hommista tullut mitään, joten isot suurkiitokset Jämsän suuntaan
Loput projektista onkin jo tuttua kauraa, voimansiirtoa paikalleen. Vauhtipyörähän puntitettiin uuden kampiakselin ja sisuskalujen kanssa ja kappas vaan: materiaalia jouduttiin poraamaan pois juuri vastakkaiselta puolelta kuin mihin päädyin lisäämään oman lisäpainoviritelmän osapuilleen vuosi sitten
http://finnshark.com/forum/showpost....postcount=2194 mutta tuon kohdan lisäksi on vielä pienesti porattu muualtakin.
Vauhtipyörän pinnasta oli hiottu kulumisjäljet pois, mutta yksittäinen kuoppa näytti olevan pinnassa. Ei vaikuta kotiutukseen, mutta mistä lie tullut.
Laatikon silmälaakeri oli jo naputeltu paikalleen ja vuorattu vaseliinilla. Kytkinlevyn, vauhtipyörän sekä paineasetelman kitkapintojen puhdistukset ja romut nippuun kytkinlevyn keskitystyökalun avulla
Laatikko paikalleen, mutta koska se oli sidottuna lankunpalasen kanssa laatikkonosturin 'haarukkaan' oikeaan kulmaan takaisinlaittoa varten, niin irrallaan ollessaan sitä ei oikein saanut puhdistettua:
Eihän sitä voi tuollaiseksi jättää. Brake cleanerilla öljytöhnän irroitusta ja vähän teräsharjaa lisukkeeksi, niin alkaa näyttää vähän paremmalta
Hieman perämurikan ja muiden osien putsailua, sitten C-palkki, kardaani ja method...eiku pakoputkisto paikalleen. Päivän hommat maalissa. Huhhuijaa.
Kyl tää tästä.