Tänään kävin sitten nyppäisemässä yläkertaa auki ja kyllä sieltä jotain 'pientä' löytyikin. Ensimmäinen tarkistettava asia oli imukannen ja sylinterinkansien välinen tiiviste, että fuskaako sieltä välistä öljysumua imukanavaan. Jos vaikka kaikkien höyläyksien jälkeen ei imukansi istuisikaan ihan jetsulleen.
Mutta ei tuossa kohdistuksessa mun mielestä ole valittamista, kun kattoo noita tiivisteiden alareunoja:
Onhan nuo toisaalta aika hilkulla, mutta se paksumpi osa tiivistepinnasta tulee juurikin tuohon ennen taitosta ja kun ei sitä materiaalia ole tuota muutamaa milliä enempää, niin ei noita tuon paremmin saa kohdalleen.
Seuraava vaihe oli sitten luonnollisestikin kansien poisotto ja sieltähän sitten jälkiä löytyikin.
5- ja 7-pytyt mäntineen
5-pytty kannen puolelta:
7-pytty kannen puolelta
Aika valmista kamaa. Tai siis kyllähän noista kansista vielä soivat tekee, jos haluaa harrastaa. Mä en nyt oikein jaksa...
Vielä 7-pytystä mäntä alhaalla vähän sylinteriputken seinämää
Ja mäntää vähän tarkemmin. Ensimmäinen männänrengas on hieman vaillinainen
Tuossa 7-pytyn männässä on siis ihan täystuho ja viidessä muussa männässä enemmän tai vähemmän lohkeamia. Tähän malliin
Tapahtumaketju lienee siis ollut sellainen, että 7-pytty on ollut se kaiken pahan alku ja juuri. Männänkappaleita (alumiinin murusia, joita näkyi siellä plenumissakin) on kulkeutunut muihin pyttyihin ja kun nämä ovat jääneet kannen 'tasaisen osan' ja männän väliin, on reunasta lohjennut pieni pala. Tämä näkyi siis kaikissa noissa viidessä muussa männässä sekä kannen puolella. 5-männässä oli sitten eniten näitä 'osumia'.
Jaa että mitäs nyt? No, katotaan vielä alakerran tuhot, että jäikö edes sinne mitään ehjää. Kun niitä alumiinin murusia löytyi vähän pitkin ja poikin nostajalaaksoakin...