Okei. Mopo jorpakossa ja syvällä
Tästä se lähtee...
Näähän ne sai lähtöpassit etelään muutama viikko sitten:
Määhän olisin edelleen ollut TPI:n kannalla, mutta sit tää yks touhupetteri alkoi sivistämään mua oikein faktojen kanssa:
Quote:
Originally Posted by 68Corvette
Aikaisemmin moottorin maksimi teho on kuitenkin tullut jo 4500-4600rpm välimaastossa, joten vika jossain muualla..
Yorcci laittoi nokan specsit, josta "vika" mataliin maksimitehon kierroksiin löytyikin.
Laskeskelin, että ko. nokalla maksimi teho asettuu juurikin 4600-4700rpm,
joten ei ihme ettei edellinen kansien porttaus tuottanut tulosta.
Puristus suhteella 10:1 laskin että tehoa olisi voinut olla tällä kierrosluvulla ~370hp. Pakoputkisto jne. tosin vievät kohtuullisen siivun.
Kun moottoria on kuitenkin tarkoitus kierrättää ~6000rpm, muutin kanavia tukemaan kierrosaluetta ja mieto nokka toimii paremmin isohkolla kanavalla.
Kansissa olisi vielä potentiaalia jonkin verran suurempiinkin virtausmääriin ja kierroslukuihin, mutta koska rajoittava tekijä on ja tulee olemaankin nokka, en näe tarpeelliseksi tavoitella maksimi virtausmääriä.
Jahka homma etenee ja nokka akselin valinta on aiheellista, niin pitää laskeskella miten osuu yksiin imusarjan kanssa.
|
Mistä ihmeestä se ton kierrätyksen keksi? Se kierrätys taitaa vaan olla tämän ajan 'juttu', joten ei kai tässä enää muu auta kuin lähteä sille takinkääntölinjalle...
which means:
NO MORE TPI!
And this is where the plot thickens...
...to be continued...
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams