Ruumiinavausraportti jatkuu, osa 2. Laakerit, pyörivät jne. Tällä kertaa sanallinen anti on huomattavasti niukempaa, antaa kuvien ja videonpätkän puhua puolestaan.
Lähdetään liikkeelle nokka-akselista. Toi etupään laakeri ei näytä ihan asiallisesti asennetulta (vai lyödäänkö ne jollain pajavasaralla paikalleen??):
Jonkin verran muhjua on kulkeutunut vissiin öljyn mukana nokan laakereille
Mutta jos muhjua on kulkeutunut nokka-akselin laakereille asti, niin eivät runkopukitkaan ihan terveiltä näytä
1-pukki
2-pukki
3-pukki
4-pukki
5-pukki
Noissahan on sentään jotain johdonmukaisuutta. Pientä pintakarheutta kaikissa. Katotaanpa sitten kiertokankien laakereita...
1-pytty, ei varsinaisesti mitään ihmeellistä
3-pytty, ei varsinaisesti mitään ihmeellistä, vähän enemmän raitaa
5-pytty
WTF? MITVIT?
7-pytty, ei varsinaisesti mitään ihmeellistä
2-pytty, ei varsinaisesti mitään ihmeellistä, vähän enemmän raitaa
4-pytty
WTF? MITVIT?
6-pytty, ei varsinaisesti mitään ihmeellistä, vähän enemmän raitaa
8-pytty, ei varsinaisesti mitään ihmeellistä
Luodaan silmäys vielä kampiakseliin. Miksi tuolla kampuran peräpäässä on tuollainen ruosteinen raita?
Kampuran kaulat näyttävät pääosin olevan ihan kunnossa
Paitsi ne nelos- ja vitoskiertokankien kaulat
Kun muistetaan, että 2-, 3- ja 4-runkopukit olivat löysemmässä kuin 1 ja 5, jotka olivat kunnolla momentissa ja mietitään, kuinka helposti kampiakselin pitäisi normaalisti pyöriä, niin tässä vähän videota. (Laakerit on voideltu silikonivaseliinilla ja kampura nostettu laakereiden päälle.)
http://penthouse.homelinux.net/fs13/...ampiakseli.mp4
Huomautettakoon, että kun runkopukit oli irroitettu ja laakerit sivelty moottoriöljyllä, ei kampiakselia meinannut kuulemma jaksaa käsin pyörittää laisinkaan. Siis liike oli hankalampaa kuin nyt tuon silikonivaseliinin avustuksella...